16
פבר
09

בניית תוכנית אימונים

אז למדנו איך להפעיל את הקארט. מה עלינו לעשות כעת?

יש מספר נושאים עיקריים שכל נהג צריך לעבוד עליהם.

1) הכרת קווי מירוץ. בפעם הראשונה במסלול, יש ללכת עליו, להכיר אותו, לראות היכן יש להאיץ, היכן נקודות הבלימה, נקודת השיא של הפנייה, איפה יש הרבה גומי על המסלול ואיפה יש לכלוך כמו חול ושמן.

כדאי לראות מהצד כיצד נהגים אחרים נוהגים, ובהמשך לנהוג אחריהם כדי לראות מהם קווי המירוץ. כאן מדובר בחלק "טריקי", משום שלא כולם יסגירו את סודותיהם המקצועיים, אבל לרוב חברי הקבוצה יתנו קווים כלליים ומושג אודות הדברים הבסיסיים והחיוניים.

2) התאמת הכלי למסלול. לכל יש אופי שונה אחד מהיר, השני פתלתל וטכני, ואחר בעל אחיזה יוצאת דופן. כל אחד מהם דורש כיוון שונה, ויתרה מכך כיוון שעובד עבור נהג מסויים עלול לא לעבוד לנהג אחר וזאת בשל תכונות הקארט והמנוע, נתוניו הפיזיים של הנהג ואופי הנהיגה שלו. יש הרבה מקום לניסוי ותעייה בפרמטרים כמו גודל גלגל השיניים, רוחב סרן קדמי ואחורי, כיוון ציר קדמי, חלוקת משקל ומיקום משקולות במידת הצורך.

עם זאת, יש לקבוצה מושג כללי מה צריכה להיות התצורה המתאימה למסלול, תצורה שמותאמת לכל נהג באופן אישי לאחר מספר אימונים. תצורה טובה תוביל לזמן הקפה מיטבי וביטחון רב יותר בנהיגה.

3) שיפור הכושר הגופני והחוסן המנטלי. להפתעת אנשים מסויימים, הספורט המוטורי הוא דורשני מאוד מבחינה גופנית. העומס המופעל על הנהג במהלך תאוצה, בלימה, ובעיקר פנייה הוא רב ומעייף, במיוחד כאשר מדובר במהירויות גבוהות. שיפור הכושר הגופני עוזר לנהג להתמודד עם התנאים הללו, ועוזר לשמור על ריכוז. נהג מרוכז ורענן הוא נהג שהולך להצליח. מקצה ממוצע אורך בין עשר לחמש עשרה דקות, וביום מרוצים או אימונים יש לרוב כארבעה עד שישה מקצים. לכן, יש לעבוד על כושר אירובי (סיבולת לב ריאה) וכושר אנאירובי (אימוני כוח). נהג בעל כושר גופני יכול להתמקד במטלות הנהיגה ולשמור על ריכוז רב יותר מנהגים אחרים.

מודעות פרסומת

0 Responses to “בניית תוכנית אימונים”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 827 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג

מודעות פרסומת

%d בלוגרים אהבו את זה: