16
פבר
09

ציוד טכני – אם כל הרשימות

ספורט הקארטינג מורכב משני רבדים עיקריים: רובד הנהיגה והרובד הטכני.

רובד הנהיגה מתרכז בעיקר ברכישת מיומנות נהיגה, הבנת המתרחש במסלול, שילוב נכון בין אדם למכונה ורצון עז לנצח. מרבית היכולות נרכשות בשעות אימונים ונסיון במירוצים.

אולם כדי לאפשר לכל זה לקרות, יש להיות מיומן גם ברובד הטכני כלומר, תפעול הקארט ותחזוקתו על מנת שיהיה בידינו כלי רכב שיאפשר לנו לרכוש מיומנות נהיגה, ובהמשך יביא אותנו להישגים במירוצים.

על מנת לאפשר זאת, יש להצטייד בציוד טכני שיאפשר לנו לתחזק את הקארט בזמן אימון, מירוץ, או טיפולים תקופתיים שאפשר לערוך בעצמנו. במאמר זה נביא רשימת ציוד המומלצת שתהיה בהישג ידו של הנהג וצוותו הטכני.

מספר קווים מנחים:

נהוג להשתמש בכלים בשיטה המטרית, כי אלו המידות שמשתמשים בהן בקארטינג.

קנו כלים איכותיים, כאלו שכתוב עליהם Chrome Vanadium. כלי לא איכותי יכול לשחוק את ראשי הברגים. דבר כזה עלול להיות מכריע ברגע האמת בזמן אימון או מירוץ ואתם לא רוצים להיכשל בגלל דבר כזה. חברות מומלצות במחירים סבירים – Kasco, Signet.

אין צורך לקנות את כל הכלים מראש. בהתחלה, כדאי ומומלץ להעזר בחברים לקבוצה ולהיווכח באיזה כלים ותכשירים משתמשים לעיתים תכופות. יחד עם זאת, ארגז כלים מקיף יעזור לכם לצלוח יום אימונים ותחרות בשלום מבלי להיתקע חסרי אונים.

נתחיל בציוד ייעודי לקארטינג, שיעזור לנו להתמודד עם המטלות בשלום:

* עגלה לקארט מאפשרת גישה נוחה לכל חלקי הקארט, שינוע הקארט ממקום למקום.

* מד לחץ אוויר יש להשקיע במד לחץ אוויר איכותי, משום שלחץ אוויר נכון בצמיגים הוא קריטי על מנת להגיע להישגים.

* מכשיר לכיוון ציר קדמי (פרונט) – חשוב לשמור על ציר קדמי מאוזן על מנת לקבל היגוי צפוי ומדויק, והקטנת ההתנגדות היכולה לפגוע במהירות הסופית.

* משאבת אוויר מאיכות טובה. יש נהגים שמשתמשים בקומפרסורים אבל אלה עלולים לאכזב ברגע האמת, ומחייבים גישה לרכב או מקור חשמל.

* משורה למדידה, משפך ומיכל ערבוב עם שנתות להכנת תערובת דלק למנוע שתי פעימות.

נמשיך לרשימת כלי העבודה שיאפשרו לנו להתמודד עם מטלות התחזוקה:

* סט מפתחות אלן 2 – 10 : משמש לפתיחה וסגירה של מיני ברגים.

* פלאייר להרכבה והורדה של הקפיצים המחברים את האגזוז לתושבת ולסעפת הפליטה.

* פלאייר עם ראש מכופף להוריד קפיצים במקומות קשים לגישה, כגון קפיץ מחזיר מצערת.

* פלאייר פטנט על כל צרה שלא תבוא.

* קאטר ישנו שימוש נרחב באזיקונים, לרוב לחיבור טרנספונדר (משדר המודד זמנים) לשלדה, אך גם בנקודות נוספות. קאטר יעזור לנו לחתוך את כל אותם אזיקונים במהלך פעולות תחזוקה.

* מברג שטוח קטן וגדול להרכבת והורדת תיבת האוויר (איירבוקס).

* מברג פיליפס

* סט בוקסות 8 – 22 מ"מ, בתוספת מאריכים בוקסה לפלאג. חיוני לפתיחה וסגירה של אומים שונים בנקודות רבות בקארט.

* ראצ'ט איכותי.

* סט מפתחות 8 – 22, לפתיחה וסגירה של אומים וברגים שונים בקארט. בנוסף להם, צריך עוד מפתחות בשביל קונטרה במקומות מסויימים:

* מפתח 10 – בשביל כיוון רגישות דוושות.

* מפתח 13 – בשביל מוטות היגוי.

* מפתח 17 – בשביל בורג שנותן קונטרה לתושבת מנוע, וברגים של פגוש אחורי.

* מפתח T 13 – לפתוח ברגים של גלגל אחורי. הגודל משתנה בין קארטים, ותלוי באומים איתם סוגרים את הגלגל. אפשר בעיקרון גם בוקסה ומאריך, אבל מכיוון שמשתמשים בזה הרבה אז כדאי מפתח ייעודי.

* פטיש פלסטיק מסייע בדחיפה של המנוע קדימה ואחורה, ובנוסף להידוק גומיות לצלעות הקירור של המנוע.

* פטיש ברזל.

* מברשות לניקוי הקארט.

* סרגל לבדיקת התיאום בין גלגל שיניים במנוע לגלגל שיניים בציר אחורי, וגובה השרשרת.

* מטר ממתכת למדידת רוחב צירים.

בנוסף, יש תכשירים שחשוב שיהיו בהישג יד:

* WD – 40 – החבר הטוב שמשחרר כל בורג תפוס

* ספריי שרשרת חובה לשימון השרשרת. מגן עליה, על גלגלי השיניים וכמובן מפחית את החיכוך.

* ספריי שחור עמיד בחום 1200 מעלות לצביעת האגזוז, שמחליד עם הזמן.

* נוזל בלמים (DOT4 הוא הסטנדרט לרוב מערכות הבלימה) – מערכת הבלמים היא מערכת סגורה, ובעיקרון לא אמורים להתעסק באופן תדיר. יחד עם זאת, במקרה ויש אוויר במערכת, יש לעשות "בלידינג" והנוזל חיוני על מנת למלא אותה מחדש.

באימונים ומירוצים יש מקום לניסוי ותעייה אחר כיוון מתאים, בלאי ואף תאונות. על מנת להתמודד עם מצבים אלו, כדאי להצטייד בציוד אשר יאפשר לנו לערוך את אותם ניסויים, ולאפשר לנו לנסוע גם אחרי תקלה או מאורע על המסלול.

* סט גלגלי שיניים לכל מסלול יש יחס העברה אידאלי, אולם כל נהג משתמש ביחס אחר. כדאי להצטייד בכמה גלגלי שיניים בשביל הנסיונות, ועוד גלגל אחד או שניים חילופיים במידה האהובה עליכם.

* מתאם לאגזוז צינור קטן שמחבר בין הסעפת לאגזוז. אורכים שונים ישנו את הסל"ד בו מגיעים לשיא ההספק והכוח. צינור ארוך מביא כוח בסל"ד נמוך על חשבון ההספק, צינור קצר מביא הספק רב בסל"ד גבוה, על חשבון כוח בסל"ד נמוך.

* מסנני דלק (פילטרים) – עלולים להסתם במרוצת הזמן.

* צינורות דלק.

המהדרין יצטיידו בציוד נוסף שיעזור לנו להמשיך לנסוע במקרים של תאונות קשות יותר:

* מנוע חילופי אם יש כמה נהגים, אפשר להתחלק בו על כל צרה שלא תבוא.

* סט גלגלי אימונים עוזר לנצל צמיגים שנוצלו במירוצים, כמו גם להושיע במידה ונתקלנו בתקר.

* פגוש חילופי.

* מיסבי גלגלים.

* מוטות היגוי.

על מנת להתנייע ממקום למקום, להתמקם בנינוחות במסלול אפשר להצטייד גם בגרור לציוד ספורט להובלת הקארט, גזיבו (סככה) ומספר כסאות מתקפלים.

כאמור, אין צורך להצטייד בכל הציוד מראש במרוצת הזמן הצרכים מתבהרים וניתן לדעת מה חיוני יותר ומה חיוני פחות.

מודעות פרסומת

1 Response to “ציוד טכני – אם כל הרשימות”



להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


מודעות פרסומת

בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 822 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: