27
פבר
09

גשם גשם בוא

זה מספר שנים שישראל סובלת מחורפים שחונים ודלי גשם. אנשים רבים מחבבים את המצב הזה – כמו חברה שלי ששונאת את החורף וטורחת להזכיר את זה כל הזמן, אבל גם הרבה נהגי קארטינג שנחסך להם כאב ראש ויכולים לנהוג כמו שהם רגילים בקיץ, בלי צורך בציוד מיוחד או לחזור הביתה רטובים עד לשד עצמותיהם.

האמת, גם הרבה אירופאים יודעים להעריך אקלים כמו שלנו, ומי שיכול להרשות לעצמו נודד מהארצות הגשומות לארצות היבשות ונוהג שם.

למרות זאת, אני חושב שנהיגה בגשם היא דווקא חוויה מהנה ומעצבת. בנהיגה בגשם, כל הקלפים נטרפים, והכל הפוך ממה שעושים בנהיגה רגילה.

הקווים מתרחבים, כי כל הגומי, השמן והלכלוף מתחילים להפרד מהאספלט ולצוף על המסלול (זוכרים מה שאמרו לכם על גשם ראשון?).

אובדן האחיזה פתאומי, אתה צריך להיות חד ומודע לתנועות שלך, כי כל טעות תתבטא בתת היגוי או היגוי יתר חריף.

הסטאפ שהיה מושלם בשבילך במזג אוויר יבש כבר לא בתוקף, צריך למצוא משהו חדש שיעבוד.

אבל מה שבאמת חשוב, זה שהגשם משווה בין כולם. אם יש לך יותר כוח ויותר אחיזה במזג אוויר יבש, זה לא יעזור כי בגשם הכל דינמי יותר והנהג בא לידי ביטוי.

מי שאולי זוכר, בסבבים הראשונים של ספארקו קארטינג צ'אלנג' שנערכו בלטרון אי שם ב 2006, היו כמה מירוצים שהתחילו במזג אוויר יבש, ובגמר החל לרדת טפטוף קל. זה אמנם לא היה גשם שוטף, אבל כאשר מדובר בצמיגי סליקס, כל האחיזה הולכת לאיבוד, וכל הסדר התהפך. היה שם מחול בלרינות, ורק מי ששלט בהגה, בבלמים ובמצערת באופן מדויק הצליח להתקדם.

אז מה צריך כדי לגרום לקארט שלך לנסוע בגשם?

צמיגי סליקס לא עובדים בגשם, מה לעשות. צריך ג'אנטים מיוחדים המתאימים לצמיגי גשם, וסט צמיגים מתאים. צמיגי גשם מכילים חריצים המנקזים את המים שעל המסלול, והם גם רכים יותר מצמיגים רגילים.

צריך לוודא שלא נכנסים מים לאיירבוקס. הסיבה היא פשוטה – מים באיירבוקס יישאבו בסופו של דבר לקרבורטור ומשם למנוע, וזה לא ממש דבר שעוזר לפעולה התקינה שלו… למטרה זו יש כיסויים שונים ומשונים שמאפשרים כניסה של אוויר למנוע, אך מסננים את המים. כיסויים כאלה, אגב, מתאימים גם לתנאי אבק.

חוץ מזה, מי שלא רוצה לצאת כמו סמרטוט, יכול להצטייד בסרבל גשם עמיד מים שאפשר ללבוש מעל החליפה.

נכון, מדובר בהוצאה לא מבוטלת, וספק כמה פעמים באמת נשתמש בהם, אבל מי שרציני או רוצה להתקדם לנהיגה מקצועית בחו"ל חייב להכיר את התנאים האלה.

לקינוח, הרי לכם מירוץ יפה בו השתתף לואיס המילטון בנעוריו אי שם בשנות התשעים (המירוץ מתחיל בזמן 1:13, שימו לב לפרשן!!!)

[gv data="qt_PJqM-sRc"][/gv]

מודעות פרסומת

0 Responses to “גשם גשם בוא”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: