22
אוק
09

הרצת מנוע קארטינג – Yamaha KT100

אחת מהמטלות החשובות בעת הכנת הקארט לעונת מרוצים היא הרצת מנוע.

אני לא יודע איך זה אצל בוני מנועים אחרים, אבל איגור מאוד מודאג ברגע שהוא נותן לקליינט מנוע להרצה. התהליך ארוך ולפעמים אף מייגע, אבל הוא אמור להבטיח שהמנוע יעבוד כהלכה ויהיה אמין.

כמה מילים לגבי התהליך:
הרצה מתבצעת לאחר שנעשה אוברול למנוע. מטרת ההרצה היא לאפשר לכל החלקים לשבת כמו כשצריך זה לצד זה. אי אלו חוסר שלמויות שנוצרו במהלך חריטת הצילינדר, התאמת טבעת האטימה  וכדומה אמורות להסתדר במהלכה.

הרצה טובה היא הרצה הדרגתית, בה מכינים את המנוע לטווחי הטמפרטורות והעומס בהם הוא אמור לעבוד.

לכן, לא מריצים את המנוע על סטנד ללא עומס – זה יכול ליצור נזק!

ישנן מספר דיספלינות להרצה, אבל רובן ככולן שמות דגש על הדרגתיות. מתחילים לאט, וממשיכים חזק יותר עד שבסופו של דבר מגיעים למצב בו נוסעים עם מצערת פתוחה לאורך זמן.

נקודות חשובות:

1. לאפשר למנוע להתקרר בין מקצה למקצה לרמה של 70 מעלות לפחות, אם לא פחות

2. לא לפתוח "חצאי מצערת", אלא לפתוח באופן מלא ולשחרר, כדי ליצור מצב של עומס על המנוע.

3. לא לכוון לתערובת עשירה מדי, אלא לתערובת רגילה. בשביל זה התהליך הוא הדרגתי.

להנאתכם, מצורף קובץ המתאר את תהליך ההרצה:
yamaha_break_in
כמובן שהמספרים והזמנים הם בגדר המלצה, במיוחד בנוגע לטמפרטורות וזמנים, אבל לפחות זה מאפשר מעקב והבנה, כך שיהיה ניתן לצפות מה קורה במנוע במהלך שימוש בפועל.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: