04
ינו
10

2010, שנה חדשה, עשור חדש, תקווה חדשה?

הנה חלף לו עשור, והספורט המוטורי עדיין צועד במקום. החוק על סף מעבר, אבל התאחדות לקארטינג אין. אין מנהיג ואין חזון, איש איש עושה לביתו.

אך בכל זאת, 30 ומשהו משוגעים התחרו בעונה האחרונה. תת הכותרת הקטנה בכתבה באתר וואלה מספרת בלקוניות על סיום העונות שהתקיימו בארץ.

אז נכון, העונות היו קצרות במיוחד. עם זאת, הייתה כמות לא מבוטלת של משתתפים בכל ארוע.

4 אירועים בלבד התקיימו בקטגוריית הימאהה, אולם בפרק זמן קצר של שלושה חודשים הגיעו בין 15 ל – 20 איש לכל ארוע, ובסה"כ השתתפו 24 אנשים באמונים מדורגים, מהם 10 נהגים חדשים לגמרי. בנוסף, התאמנו עוד 10 נהגים בימי המבחן ובמקצים המקדימים.

קטגוריית הרוטקס תלויה באוויר לפחות ארבע שנים, אך הגיעה סוף סוף לפרקה והתקיימו שמונה מרוצים במתכונת Double Header, כלומר שני מרוצים בכל ארוע, ובסך הכל ארבעה ארועים. מי שחצה את רף ההשתתפות זכה בהזדמנות כבירה – כאשר יש 6 נהגים בקטגוריית הסניור, 4 בקטגוריית הג'וניור ובסה"כ רוטציה בין 12-13 נהגים, הסיכוי לקבל גביע בקטגוריה הוא גבוה מאוד. אך בכל זאת, בשל מיעוט המשתתפים, כולם נוסעים ביחד והפערים בביצועים בין הקטגוריות קטנים, כך שבכל זאת קיבלנו מרוצים בהם 10 נהגים נוסעים יחד ויש מה לראות.

סיבות לפסימיות? הרוטציה בין הנהגים היא גדולה. בכל הקטגוריות, בערך מחצית עד שני שליש מהנהגים שורדים עונה שלמה – אפילו אם היא מקוצרת! הסיבה לדעתי היא חוסר מודעות לעלויות וחוסר תכנון, אך בעיקר אכזבה מחוסר הצלחה. אפילו לימי מסלול לא תחרותיים לא הגיעו הרבה אנשים. נראה כי לפעמים גם אין הסכמה בין הנהגים לבין עצמם על הקטגוריות שיהיו. כן יהיו מסטרים או לא? אפשר לנסוע עם קלאץ'? תהיה קטגוריית 125 פתוחה? בנוסף, נראה כביכול כי כל אמרגן ועמותה עושים לביתם ולמען שלומם ומי שלא מודע למאמצים מתקומם על כך. ההתאחדות הנעלמה של הקארטינג גם היא סיבה לדאגה, מפני שהיא חייבת לקום כדי לקיים את הספורט.

סיבות לאופטימיות? הנהגים משוגעים על כל הראש ורוצים לנהוג. תנו להם מסגרת בטוחה למשך חודשיים שלושה ולדעתי תראו שכל נהג יבוא לפחות פעם בחודש, אם לא יותר. אני גם שומע מאנשים שעדיין להם קארט על מוטיבציה להכנס לתחום למרות כל הברדק – מי יודע מה יהיה כשלא יהיה ברדק??? חוץ מזה, לפעמים זה לא נראה ככה, אבל דוד, איגור, ברק וירון עובדים קשה כדי שתהיה פעילות בארץ. בקרב משפחות הקארטינג (בד"כ אבות ובנים, חוץ מאיגור מ' ובתו קרן) ישנם מספר אנשים שגם כן עושים רבות כדי שהתחום יתקדם וישגשג.

מה אוסיף ומה אומר – זו לא השנה שציפיתי שתהיה אחרי עונת 2008 המוצלחת (10 מתמודדים קבועים, פרסים חסרי תקדים למקומות הראשונים, חשיפה עקבית באתר וואלה…), אבל גם כן  היו מספיק נקודות אור כדי שאומר לעצמי "כדאי לשמור על הקארט". אני מקווה שיצליחו למצוא את התמהיל הנכון בין קטגוריות, כמות ארועים ועלות כדי להביא כמה שיותר קארטים קיימים וחדשים למסלולים. אולי מה שצריך זה לתפור קטגוריות? מוטב שיסעו 5 קארטים של ימאהה, 5 רוטקס, 5 וורטקס, 5 לאופרד, 5 X30, עוד איזה PRD ולקינוח איזה מקורר אוויר ישן שנוסק למרומי 20000 סל"ד מאשר 10 רוטקסים או 15 ימאהות, לא?

אם זה עובד בסופרמוטו, למה שזה לא יעבוד בשבילנו?
שואלים אותי לפעמים מדוע אינני עובר לקטגוריה חזקה יותר. זו הייתה המטרה המקורית שלי – לצבור נסיון על ימאהה מספר עונות  ואז לעבור לקטגוריה חזקה יותר. אז ברטרוספקטיבה אחרי שנתיים, אז מבחינתי ימאהה נותרה הקטגוריה המועדפת עבורי, הן בכמות הנהגים ורמתם. למרות שמנועי 125 סמ"ק הם חזקים יותר, אין לאיש נסיון רב בהם (אולי חוץ מיואב גולדבוים שלו נסיון רב בחו"ל, והדבר ניכר במרוצים בהם השתתף) הן מבחינת נהיגה ותחזוקה. אני מעדיף לחכות עד שמספיק נהגים ברמה שלי ישתלבו בקטגוריה הזו (אני לא רוצה לנהוג לבד מאחור או מקדימה, לא?), שנהגים שהתלהבו מהרוטקס והתייאשו ישחררו מנועים לשוק במחירים סבירים (כלומר, מחצית מהמחיר המקורי, אם לא פחות…), שאגייס את ההון הנדרש לקטגורייה (צמיגים … צמיגים… ) או שתהיה חלופה זולה יותר ברמה דומה… ובכלל, לא הגיע הזמן לנצח פעם אחת במקום בו אני מכיר את כללי המשחק? 🙂

אז מה שנותר בקטגוריית הימאהה, זה להתמודד בלפחות ממחצית ארועי העונה, אם לא בכולם, ולהמשיך לנסות להתמודד על הפודיום. השנה הצלחתי לעלות עליו רק פעם אחת, אבל זה היה בארוע האחרון – וזה השאיר לי טעם של עוד!

מודעות פרסומת

0 Responses to “2010, שנה חדשה, עשור חדש, תקווה חדשה?”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: