21
מרץ
10

איך לא לסיים את המרוץ לפני שהתחיל – רולינג סטארט כהלכתו

השיטה הנפוצה להזנקת מרוצים בארצנו היא בשיטת הרולינג הסטארט. השיטה אומרת שהקארטים מסתדרים זוגות זוגות לפי סדר דירוג כלשהו, יוצאים להקפה או שתיים בהם הקארטים מתחממים והנהגים מסתדרים, ובהינתן אות הזינוק, הם שועטים ומתחילים להתחרות.

נשמע פשוט למדי, אבל מדובר בנקודה שבה הרבה נהגים חדשים וגם ותיקים מתקשים בה. כמה פעמים אפשר באמת להתאמן על זינוק אמיתי, עם כל ההתרגשות והאדרנלין הנלווים לכך?

כשמזנקים צריך לזכור את הנקודות הבאות:

  • כדי לסיים את המרוץ, צריך להתחיל אותו כמו שצריך.
  • אם מתקשים בהתנעת הקארט, מומלץ להעזר במישהו. זה יעזור לשמור על כוחות בהמשך.
  • בהקפות החימום כדאי וצריך לחמם את הקארט, ומצד שני צריך לשמור על סדר הזינוק כפי שנקבע על ידי השופטים. דריפטים והחלקות אולי מחממים את הגלגלים, אבל מבלגנים את הגריד – וזה עלול לגרום להקפות חימום נוספות, מצב לא נעים ומיותר. במקרה הקיצוני, נהג לא מיומן או לא מרוכז עלול אפילו להחליק אל מחוץ למסלול תוך כדי הנסיונות האלה – וזה עלול לעלות במקום בזינוק ואולי אפילו במרוץ! (לצערי הרב, מנסיון).
  • מומלץ, אם כך, להמנע מכל התעלולים האלה.
  • כדי לחמם את הצמיגים, כדאי להאיץ ולבלום לסירוגין.
  • כדי לחמם את המנוע, אפשר לכסות את צלעות הקירור או את הרדיאטור עם היד.
  • צריך ומומלץ לשמור מרחק מהנהג שלפניך. השאיפה היא לעקוף מיד, אבל צריך שיהיה גם מרווח ביטחון במקרה והנהג שלפניך איטי מפני ש לא זינק טוב או היה מעורב בתאונה.
  • ככלל, כדאי לדעת מה האופי של הנהגים לפניך ומאחוריך. אם לפניך נהג כבד, צריך לחשוב איך לעקוף אותו ולא להתקע מאחוריו בהקפות הראשונות של המרוץ. אם יש נהג פזיז לפניך, כדי לשמור ממנו מרחק כדי שיהיה אפשר לעקוף אותו אחרי שיהיה מעורב בהחלקה או בטעות נהיגה. כשיש לפניך נהג מהיר, כדאי לתת לו לפלס את הדרך ולנסות לעקוף את מי שהצליח לדחוק הצידה. אם הנהג המהיר נמצא מאחוריך, כדאי לוודא שכל הפינות בפניות סגורות היטב.
  • אל תסתכלו על הנהג שלפניכם, אלא קדימה – אל עבר הפניה הבאה והמזניק. כך, ברגע הזינוק ניתן להגיב בזריזות, לצבור יתרון של כמה עשיריות שנייה ולכוון את הקארט למקום פוטנציאלי לעקיפה.

בקטגוריות שבהן יש שליטה על הקרבורטור (ימאהה, לדוגמא):

  • ההקפות האיטיות הן לא ידידותיות לפלאגים, במיוחד היקרים והרגישים שבהם. במידה וכוונון הדיזה הנמוכה עשיר, הזינוק עלול להסתכם בהצטברות פיח, ירידה בביצועים ואף שריפת הפלאג. במידה ואכן הכיוון שלכם עשיר, כדאי לסגור את הדיזה כרבע סיבוב, ולפתוח אותו לקראת הזינוק.

לסיכום, הזינוק הוא אחד הרגעים החשובים במרוץ, אם לא החשוב שבהם. לכן, כדאי להיות מודעים לחשיבותו, להתכונן אליו ולנהוג באחריות.

נתראה על הגריד!

מודעות פרסומת

0 Responses to “איך לא לסיים את המרוץ לפני שהתחיל – רולינג סטארט כהלכתו”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 816 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: