03
ינו
11

קארטינג בשנת 2010 ב 955 מילים ומספרים. קארטינג בשנת 2011… אולי גם במעשים.

הנה חלפה לה שנת 2010 ופינתה את מקומה לשנת 2011, בתקווה שאולי יהיה יותר טוב.

אתר בלוג הקארטינג עבר השנה כמה תהפוכות, בהן מעבר לדומיין עצמאי על גבי פלטפורמת WordPress. אחד מהדברים שהופתעתי לגלות זה ש WordPress עורך מעין סיכום שנה אוטומטי בצורה רובוטית. במפתיע, היא מהווה מעין תמונת ראי של ענף הקארטינג בישראל. בתחילה חשבתי לפרסם את הסיכום הרובוטי כפי שהוא, אבל הוא נראה כמו הצרות שלי ועוד באנגלית, אז דליתי עבורכם כמה פרטים ועל הדרך סקרתי את הארכיון של שנת 2010.

31 פוסטים עלו השנה לאוויר, משהו כמו פעם בשבועיים. הפריסה שלהם היא לא אחידה במיוחד – היו תקופות רגועות יותר וגועשות יותר. כדי שיהיה קצת יותר קל להתמצא במה שהלך השנה, הוספתי את סרגל הארכיון לאתר – שימו לב מצד שמאל. מומלץ לכי למי שרוצה לחפור לאחר הסקירה.

לא הופתעתי לגלות שהפוסט הנצפה ביותר היה מסלול נחשונים ז"ל, כמו כן היה זה היום העמוס ביותר בבלוג. אין ספק שהרס המסלול בנחשונים הוציא את הרוח מהמפרשים לרבים מספורטאי הקארטינג בישראל בפרט, ולכל מי שמתעניין בספורט מוטורי בארץ בכלל, והיווה את נקודת המפנה השלילית של התחום בארץ.

מסתבר שרוב המתעניינים מגיעים מאתרים כמו Carsforum ו  Mykart שם אני פעיל, אך גם מי שמחפש בגוגל "קארטינג בישראל" ומתעניין מה קורה בכוכב יאיר ובנחשונים. אותי זה קצת מצער כי החדשות בנושא הן כבר לא כל כך טובות…

לכל מי שהגיע לכאן רק היום או כבר הספיק לשכוח מה עבר עלינו, בואו נחזור קצת אחורה, ואסקור בפניכם מה קרה בדיוק השנה:

ינואר: השנה התחילה באופן חיובי, עם תקוות לעונה חדשה. דוד מנשה סיים את תפקידו בעמותת קס"ם, מהלך שהתקבל ברגשות מעורבים, והתפקיד אויש בהמשך על ידי יובל שטרן. מרוץ מספר 1 בעונת 2010 מתחיל עבורי ברגל שמאל.

פברואר: שום דבר מיוחד. פגרת חורף מאולצת בגלל הגשם.

מרץ: חוק הספורט המוטורי עבר. הרבה תקוות באופק. מרוץ מספר 2 בעונת 2010 מתבטל בגלל גשם, הרבה מילים קשות, כסף יורד לטמיון, אבל החלטה נכונה לדעתי שחסכה לנו הרבה עוגמת נפש. אולי בעתיד נהיה בשלים למרוץ בתנאים כאלה.

אפריל: אחרי שנים של מחלוקת, מרבית ספורטאי הקארטינג מסכימים להקים התאחדות חדשה. ההתאחדות שבדרך מציגה את ענף הקארטינג לעם ישראל בתערוכת אוטומוטור. התעניינות רבה נרשמת, במיוחד באלופי ישראל הצעירים, עומר מנור וירין שטרן. ברטרוספקטיבה, עבודת ההקמה טרם הושלמה. אחרי עבודה של חודשים, קשה לומר שהעבודה נסתיימה לה. מלבד זאת, ארוע מספר 2 בעונת הקארטינג 2010 מביא לראשונה את קטגוריית ימאהה ורוטקס באותו יום ארועים. הגעתי למקום שני, אני מבסוט.

מאי: ארוע מספר 3 בעונת 2010. מרוץ שהיה יכול להיות טוב עבורי מסתבר כגיהנום. ההגמוניה של עומר מנור מתחילה להתערער כאשר טל ויסמן פותח בפול ואני אחריו, חיץ בינו למנור. פרונט עקום תוקע אותי מאחור, רק כדי לעקוף את עומר שוב ולעוף החוצה. הקארט כמעט נמכר, אבל לא יכולתי לעשות את זה נפשית. אחרי חילוקי דעות בין הספורטאים למארגנים, ישראמוטור חודלים מהפקת ארועי הקארטינג.

יוני: דברים חיוביים קורים: בית חדש לבלוג הקארטינג, בית חדש למרוצי הקארטינג, נצחון בכורה.

בזירת 4 פעימות – אליפות מעריב לנוער (!) בקארטינג. לא זוכר איך זה נגמר, אבל הייתה שם בחורה שנהגה לא רע בכלל, כך אומרים.

יולי: ממשיכים בתנופה במקום החדש, רק כדי לראות את התנופה נגדעת במחי יד כחודש לאחר מכן.

אוגוסט: עוד מכה: מסלול נחשונים נהרס ממגוון סיבות, שעד היום אינני יודע מהי האמיתית. הסיבות לא משנות, התוצאה היא עגומה. מכאן ואילך, רוחותיהם של רבים נשברות, ויש תחושה של אובדן הדרך.

ספטמבר: שום דבר מיוחד מבחינתי… מנועי 4 פעימות, לעומת זאת, רחשו במרץ.

אוקטובר: מספר נהגים שמאסו בבטלה החלו לחפש את מזלם ביוון, בהעדר אופציה מקומית מסודרת. בחו"ל, כך מסתבר, ניתן לעסוק בספורט מוטורי בצורה לגיטימית ואף לזכות בהישגים נאים, איכשהו.

נובמבר: אליפות העולם בקטגוריית רוטקס מתקיימת באיטליה. בין המשתתפים גם שני ישראלים: ירין שטרן ואלעד קורן. השתתפותם של שני ישראלים מתאפשרת לאחר שבשנה שעברה נבצר מאלוף הקטגוריה, יואב גולדבוים, להשתתף באליפות עקב גיוסו לצה"ל, ועוד סיבוכים שקצרה היריעה מלספר עליהם. ענף הקארטינג זכה למעט חשיפה בעיתונות הישראלית, יש יאמרו שקוריוז, יש יאמרו שמדובר סוף סוף בדבר רציני. אם אינני טועה, גם הסרט על הנהג עומר מנור זכה להקרנה בסינמטק ת"א.

דצמבר: שוב יבש בבלוג. בעולם ה 4 פעימות היה קצת רעש, בזכות תקומת הענף מתרדמתו בצפון הארץ. מסלול דן קארטינג מקיים תחרות חובבים אחרי שנים של חוסר פעילות בסגנון. הרבה רעש, חיובי ושלילי, אבל לפחות יש קצת פעילות אחרי 3 שנים של דממה.

ברקע, מתקיימים עוד מספר דברים ראויים לציון: אופיר וייסלברגר מעלה את דירוג הקארטינג הישראלי. קצת קשה לדרג כאשר יש כל כך הרבה נהגים בכל כך הרבה ליגות, אך בכל זאת – היא היוותה מדד כלשהו למי משתתף בהכי הרבה ליגות. הדירג גרם לכמה אנשים להרים גבה, אבל בעיקר הזכיר שכדאי לנהוג והרבה. כמובן שזה לא היה יכול להתקיים בלי ליגת 40/80 של סיימון חביף, הליגה הידידותית ביותר שאני מכיר (ועכשיו גם בפייסבוק!). יש לציין גם את ירון אדרי שלא מתייאש מהנצחונות החוזרים ונשנים של עומר מנור, ועדיין מריץ את ליגת ספארקו בפורמטים מעניינים. התוצאות לא אהובות על ידי כולם, אבל מי עוד יארגן לנו מרוצים אובליים עם גריד הפוך על הפוך? משפחת מנשה ממשיכה לקיים את הליגה שלה. המקום אמנם חדש אבל עדיין הצוות הוא אותו צוות והנהגים הם אותו גרעין קשה (חלקם עוד ותיקים מימי נחשונים!).

כל זה מבלי לסקור את מה שנעשה בעולם – ויש הרבה מה לסקר: הנושא העיקרי לדעתי הוא קריסת מודל הליגה של ה CIK והמצאתו מחדש. מהלך זה כלל את ביטול קטגוריית Super KF, מעבר האליפות הבכירה לקטגוריית KF2, הקמת אקדמיה לנהגים צעירים וקיום אליפות U-18 במתכונת די דומה לקטגוריות Single Make של Rotax/IAME/Vortex. חוץ מזה, התחלף ראש ה CIK לשייח' בחרייני, מה שאומר שעוד ענף יתחיל לזוז מאירופה מזרחה. מרוצי 100 סמ"ק חוזרים באופן רשמי תחת חסות כלשהי באנגליה – מהלך אזוטרי אך מוכיח כי כנראה משהו לא עובד בכל עולם ה TAG… לפחות לא עבור כולם… והיד עוד נטויה.

ומה בפתח 2011? המתנה להכרה בענף על ידי משרד הספורט, חרדה לגורל המסלול בכוכב יאיר, תהיה לגבי המשך הספורט, ליגת 4 פעימות ארצית לראשונה מאז 2005, והיד עוד נטויה.

כפי שניתן לראות, ענף הקארטינג יודע עליות ומורדות. חוק הספורט המוטורי לא חולל את המהפכה ופריצת הדרך לה ייחלנו, אבל אולי עוד יש סיכוי. בתור מי שמעורב בנסיון לדחיפת הענף, אני יודע שיש עוד מה לעשות, אבל זה ממש לא קל ופשוט. זירת "מרוצי הקניונים" עודנה שוקקת חיים, ויש לכך סיבות. למרות היותה שנויה במחלוקת, היא קיימת מכיוון שיש עדיין חסידים לענף, ותיקים וחדשים כאחד. אני מקווה שספורטאי הקארטינג ומי שמתפרנס מקארטינג יוכלו יחד לדחוף קדימה, לרתום את האנשים החדשים והמנוסים כאחד, ללמוד מטעויות העבר (האינטרנט הוא מצבתן הדוממת) ולהמשיך הלאה.

תודה ל 2400 קוראים יחודיים שהתעניינו בנעשה בקארטינג בעברית ובישראל. אני מקווה שעזרתי לכם להכיר קצת יותר את הענף מעבר למה שאתם רואים בקניון הקרוב למקום מגוריכם.

כרגיל, אשמח לתגובותיכם והערותיכם!

שנה טובה,

ציון

מודעות פרסומת

1 Response to “קארטינג בשנת 2010 ב 955 מילים ומספרים. קארטינג בשנת 2011… אולי גם במעשים.”


  1. 1 cthulhu
    3 בינואר 2011 ב- 1:51 pm

    כפרה! חולה עליך!!!


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: