03
יול
11

ככה נראה העתיד! (הקארט החשמלי של SodiKart)

רבים מכם ודאי נתקלו בשלב זה או אחר בסרטון קלאסי משנת 1993 בו אלן פרוסט מתחרה באיירטון סנה בארוע שהתקיים ב Bercy, צרפת.

הארוע נועד להראות לעולם שקארטינג באולמות סגורים (או בשמו השגור בפי כל, Indoor Karting) יכול להוות זירה תחרותית לכוכבים הנוצצים ביותר בענף, וגם להוות מסגרת בטוחה לקידום נהגים צעירים.

מלבד אירוע הכוכבים, התקיים מדי שנה אירוע לג'וניורים, בו השתתפו נהגים רבים כמו לואיס המילטון ופרננדו אלונסו. במרוץ האחרון, שנערך ב 2001, ניצח סבסטיאן פטל, וכולם יודעים איפה הוא היום.

אחרי שנים רבות שארוע כזה לא נערך, פורסם כי הארוע ישוב ויתקיים ב 10-11 לדצמבר, ונהגים רבים מסדרות שונות הבטיחו את השתתפותם במרוץ – קימי רייקונן, סבסטיאן אוג'ייר, דיויד קולתהארד ועוד.

דיווח כזה הוא מבורך, אבל לא לשם כך התכנסנו, כי מה שבאמת מעניין הוא הקארט שבו ישתמשו.

לא הרבה מכירים בארץ את חברת SodiKart הצרפתית. היא לא אחת החברות הדומיננטיות באליפות העולם, אבל יש לה קהל רחב באליפות צרפת, אליפויות לאומיות וכן בשוק ההשכרות.

מסתבר שחברה זו עמלה ושקדה על פיתוח קארט חשמלי שישמש את המתחרים בתחרות ב Bercy.

קארטים חשמליים הם לא דבר חדש, וכבר נצפו קארטים כאלה פה ושם. בשנת 2007, התקיים מרוץ Monaco Elec-Kart Trophy כארוע מקדים לגביע מונקו ב KF3 . למרות שהשתתפו בו נהגים מקצועיים כ Allan Mcnish (מסדרת לה-מנס), התמודדו בסה"כ 9 קארטים והמרוץ היה יותר תדמיתי מאשר תחרותי.

יחד עם זאת, מתקיימים ארועים רבים המוקדשים לקארטים חשמליים. לרוב הנהגים הם חובבים והמטרות הן יותר בצד החינוכי טכנולוגי או נסיון להראות יכולת טכנולוגית של יצרן או מפתח.

למשל, הנה וידאו המספר על שלדת TopKart עליה הלבישו מנועים מתוצרת Magnetti Mareli המשתווה בביצועיו לקארט שתי פעימות, כנראה…

בנוסף על כך, בשוק ההשכרות קארטים מסוג זה הם חזון נפוץ כבר עשרות שנים, כיוון שלמקומות הסובלים ממגבלות של רעש או זיהום אוויר, קארטים שכאלה מסוגלים לתת מענה אופטימלי, אם מניחים בצד את סוגיית הטענת הסוללה. מי שנסע במסלולי קניונים מתחת לאדמה יודע ודאי יוכל להעריך תכונות אלו.

יצרנים רבים, לאו דווקא מתחום המרוצים (למשל Biz Karts הבריטית) מציעים קארטים כאלה כבר שנים, ומי שזכה לנסוע על כאלה מספר על חוויות מאוד נעימות.

אז מדוע אני מספר לכם את כל זה? השוני כאן הוא שלראשונה, למיטב ידיעתי, קארט כזה ישמש נהגי מרוצים של ממש בארוע בקנה מידה כזה. למנוע הקארט הספק של 34 כ"ס והסוללות אמורות להספיק לרבע שעה של נסיעה לאחר טעינה בת חצי שעה. דיווחים ראשונים מספרים שחוויות הנהיגה דומה לנהיגה בקארט בסגנון Rotax Max, כלומר הרבה כוח זמין, וזמני הקפה דומים. אני משער שככה זה שהקארט שוקל כ 115 ק"ג ויחד עם נהג הוא מגרד את איזור המאתיים.

כל מי שבענף הקארטינג יודע איזה זעזוע טכנולוגי קרה ב 2007 עם המעבר מקטגוריות ICA ו JICA לקטגוריות ה KF, וכמה זמן לקח עד שהבינו איפה בדיוק העניינים עומדים. רק עם הדור השני של המנועים שנחשף ב 2010 התחילו להבין מה בדיוק קורה שם. לכן, מעניין לדעת תוך כמה זמן ה CIK יתחיל לדחוף את קטגוריית הקארטים החשמליים. ז'אן טוד כבר הכריז על המעבר לאנרגיה חשמלית כמדיניות, וענף הקארטים עם הכלים הקטנים והמרוצים הקצרים נראה מתאים מאוד להתחיל ליישם את המדיניות הזו.

בכל אופן, לאחרונה SodiKart חשפה וידאו ותמונות של הקארט, והדבר המדהים שקופץ ישר לאוזניים הוא השקט המופתי בו מתנהלת הנסיעה. לא שומעים יותר מדי מלבד רחש הצמיגים, ויבבת המנוע החשמלי נותנת תחושה עתידנית.

אתם מוזמנים לצפות בווידאו כאן:

ויש גם קישור לצפיה במיס צרפת על הקארט!

אגב, למתעניינים בנושא הדוברים את השפה האיטלקית, יש ערוץ ביוטיוב ערוץ עצום בנושא זה, מומלץ לצפות.

http://www.youtube.com/user/kartelec

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 816 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: