20
ספט
11

פורמולה ישראל – רשמים קצרים

אחרי שביטלתי את השתתפותי במיוני פורמולה ישראל מפאת נקע ברגל, באתי היום לראות מה הולך בדיוק בווינגייט.
בדיעבד, מסתבר שאולי הגזמתי עם הביטול, כי המיונים לא נראים מאתגרים במיוחד, לפחות ברמה הפיזית.

הרעיון העיקרי היה לראות שהמועמדים אינם בלאגניסטים, מוחם בראשם ואינם מנסים לתת דרור לטסטוסטרון שלהם על המסלול.
ניכר שנשים לא מעטות התעלו בכישוריהן המוטוריים על הגברים, להבדיל מהתפיסה המגדרית הרווחת.
אז מה היה בעצם? מעין לונה פארק מאולתר של חוויות אקסטרים.
אעבור על התחנות מרמת הקקמייקה ועד החלקים שאולי באמת משנים משהו.
* ראשית, מתקיימת הרצאה קצרה מפי בועז מאירי לגבי התהליך.
אחרי לקיחת פרטים אישיים, שקילות, בדיקת BMI וכו', עוברת כל קבוצה בין תחנה לתחנה.
* אחרי הברדק שהיה אתמול (המיונים נמשכו עד שעות הערב המאוחרות), קיצצו מספר תחנות שנראו למארגנים כמיותרות או מסוכנות.
עליהן ניתן למנות את תחנת קרני השור הזועם ואגרוף המחץ – שתי עמדות למדידת כוח שהן בעצם מתקני הלונה הפארק הידועים לשמצה.
בנוסף, תחנת ההליכה על החבל בוטלה מכיוון שהייתה קשה למדי ואף הסיכון להפצע בה היה רב.
* תחנת משקפי האלכוהול עדיין בתוקף, רק אני לא מבין בשביל מה היא טובה אם אסור לנסוע תחת השפעת אלכוהול..

* אופני 360 מעלות באים אולי לבדוק כמה המשתתפים בכושר, ואולי כמה הם מסוגלים לעמוד בכוח ג'י – רק לא בדיוק בכיוון הנכון 🙂

מבין התחנות שהן איכשהו רלוונטיות למיונים ראשוניים, אוכל לספר על הפעילויות הבאות:
* סימולטור מרוצים בלי דוושות – הקפה בודדת על מסלול פורמולה כלשהו בו אתה מתחרה מול מחשב. נו, שיהיה.
* בית הספר לנהיגה מתקדמת אלטרנטיבי הקימו שתי עמדות.
–> מיני ג'ימקנה על ניסן מייקרה – מזכיר את מה שהיה בטופ דרייבר של מסלולים בזמנו, רק בזעיר אנפין.
–> עמדת היחלצות ממכונית הפוכה: סוזוקי סוויפט מתהפכת לאיטה, ועל הנהג להיחלץ דרך השמשה הקדמית המנופצת.
בסה"כ, שתי עמדות מוצדקות אך פשוטות למדי.
* מסלולי הקארטינג המוכרים לכולם מגה קארטינג פתח תקווה ודן קארטינג חיפה הקריבו שני קארטים כל אחד לתחנת ג'ימקנה קארטינג – אולי התחנה הכי קשה ביום המיונים. על הנהג לעשות סלאלום בין קונוסים ולעשות דריפט מסביב לעוד קונוס. בסה"כ, 30 שניות של נהיגה בהן אסור להפוך את הקונוסים לפינים של באולינג. חלק מהנהגים, ביניהם נהגים מנוסים, חשבו שצריך להפיל את הקונוסים והקפידו לא לפספס אף אחד, למורת רוחם של המרשלים. המין הנשי הצליח לא רע שם, לדעתי.
טיפ למשתתפים ביום השלישי והאחרון: הטריק שם הוא לא לנסוע מהר או לאט מדי כדי לאפשר לקארט לפנות כמו שצריך, וכן לקחת את הסיבוב מספיק רחב.
איציק מנשה הפגין יכולות מרהיבות, ודביר בלנגה כבר בטח עשה מספיק סלאלומים אחרי שהדגים את התחנה פעם אחר פעם.

לסיכום, נראה כי לאדם הממוצע התמורה היא מפוקפקת למדי. 333 ש"ח על מעט פעילות שאורכת הרבה זמן עקב כמות המשתתפים הרבה.
אולם, מהתגובות שראיתי, חלק לא מועט מהאנשים לקחו את היום הזה ברוח טובה, נהנו מהאתגר והתחרות, והגיעו למסקנה שצריך להתחיל מאיפשהו.

אני כמובן מצטער קמעא שביטלתי את ההשתתפות, במיוחד משום שיש סיכוי של 10% להגיע ליום המיונים המתקדם, ולמי שמגיע ליום הזה יש סיכוי של 10% להגיע לקורס בצרפת – שזה לא רע בכלל.

אז שוב – בהצלחה למשתתפים, אתם מוזמנים לספר בתגובות על החוויות שלכם.

מודעות פרסומת

1 Response to “פורמולה ישראל – רשמים קצרים”


  1. 1 אור
    20 בספטמבר 2011 ב- 5:19 pm

    בסך הכל היה נחמד…
    מקווה לעבור!


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: