12
אפר
12

ליגת ממסי – ראיון מיוחד עם ירון אדרי לכבוד החג!

הקריירה הספורטיבית של רבים מנהגי הקארטינג התחילה בביקור אקראי במסלול הקארטינג המקומי, סיבוב על קארט קטן ותמים והמשיכה בפרץ אדרנלין בגובה חמישה סנטימטר מהרצפה. הצעד הבא, במקרים רבים, הוא נהיגה בליגת חובבים כלשהי. בישראל, הצעד הזה מתבקש במיוחד בזכות התפוצה הנרחבת של מסלולי האינדור וההשכרות והמחיר הזול יחסית לעומת רכישת קארטינג מקצועי. אבל גורם אחד חשוב לא פחות הוא ירון אדרי, המארגן השנה את ליגת ממסי במספר מסלולים ברחבי הארץ. ירון מספר בראיון מיוחד לבלוג הקארטינג על תולדות הליגה והאבולוציה שעברה, נהגים מבטיחים וגם בין השורות תוכניות להתפתח לתחום הייבוא ומירוצי שתי פעימות.

ליגת ממסי היא למעשה גילגול של ליגת ספארקו קארטינג צ'אלנג' , כפי שאדרי מספר: "היוזמה של ספארקו קארטינג צ'אלנג' החלה ב-2006. העונה הראשונה הביאה כמות מכובדת של נהגים אבל משנה לשנה מספרם הלך ופחת, מה שגרם לי לנסות ולמצוא פתרונות לעניין בניסוי וטעייה. ככה נולדו כל מיני שיטות כמו גריד הפוך על הפוך, המירוץ למילגה וכו' שיצרו ליגה מעניינת מאוד לתקופתה. סוד ההצלחה טמון לטעמי בעקביות כי גם כשהיו מירוצים עם נהגים בודדים ולמעשה היה הפסד כסף, לא הפסקתי והמשכתי להאמין וכאן המקום גם לומר תודה ענקית ליובל מלמד שממשיך גם הוא להעניק תמיכה ופרסים ונורית זוגתי שמתייצבת לכל מירוץ בתפקיד החשוב ביותר."

כסגן אלוף עונת 2007 ומנצח מספר מירוצים בליגה, הייתי עד לעליות ומורדות בליגה. מדי שנה נבחר מסלול מסויים וכל המירוצים נערכו באותו אתר, מה שהפך אותה במידה מסויימת לליגה מקומית, אולם לאחרונה חלה תפנית: "בשנה שעברה החלטתי ללכת על ליגה ארצית בשיתוף כל המסלולים המקצועיים וכיום אנחנו עומדים על כ-40 נהגים למירוץ וקטגוריה עצמית לנהגים מתחילים כדי שאלה לא יבלעו בתוך המקצוענים ויעלמו. שיטת הפוך על הפוך התגלתה כלא יעילה עם מספר כל כך גדול של נהגים ברמה גבוהה וחזרנו לשיטת גריד דירוג שדי מוכיחה את עצמה עם בונוס מעניין בדמות מירוץ 6-66 שגם יהיה המירוץ הקרוב שיסמן את אמצע העונה. כעת ישנה חשיבה לשנות את שיטת המירוץ לגריד הפוך קלאסי שתהפוך את המירוצים למאתגרים ומעניינים אף יותר ותביא לידי ביטוי כשרון אמיתי בנהיגת מירוץ ולא רק מהירות לקביעת Best Lap. אני מרגיש מאוד מסופק מהתוצאה אחרי כל השנים האלה ומצפה בכיליון עיניים לכל מירוץ כאילו אני עצמי מתחרה על האליפות."

כיום כשהליגה נודדת ממקום למסלול, הצוות הקבוע מהווה חוליה קריטית בניהול המירוץ. אחת החוליות המוכרות לכולם הוא השופט יוסף מגזל שמלווה את הליגיה בשנתיים האחרונות. אדרי נזכר: "את יוסף אני מכיר משנת 2003 כשהיה עובד שלי בקארטינג חיפה ואחרי שעזבתי שם הוא החליף אותי כמנהל המסלול. לפני שנתיים חזרנו לקשר כי רציתי שופט שאני מכיר את יכולותיו ויותר מכל סומך עליו בעיניים עצומות ויוסף הוא כזה ואני בהחלט שמח שהוא הסכים למלא את התפקיד שכמעט ואין מעוניינים בו מהסיבות המובנות. הוא שופט את כל המירוצים באוטונומיה מוחלטת כנדרש והוא בהחלט נמנה על השופטים הטובים ביותר שיש לנו בענף. יתרון נוסף שלו שהוא יודע לשפוט גם את עצמו ותמיד כשאנחנו מנתחים מירוץ בדיעבד הוא מסמן לעצמו נקודות למירוץ הבא – עבירות שצריך להחמיר איתן, נהגים שצריך לשים עליהם יותר עין וכו'. אם משהו לא היה מאה אחוז מבחינתו הוא מייד ישים עליו דגש לשיפור. הוא גם מקשיב תמיד להערות וביקורת ולומד מהן. ומעל הכל, יוסף הוא בן אדם מאוד חיובי וחברותי ולכן הנהגים מחבבים ומכבדים אותו ואת פסיקותיו."

הוותיקים מאיתנו זוכרים את מירוצי הסיבולת שאדרי היה מארגן. ירון ידוע כחובב נאסקאר, ואירגן את מירוץ הקארטינג האובאלי הראשון בישראל, ומספר קצת על כך. "המירוץ האובאלי הוא רק פונקציה של מסלול שניתן לעשות זאת בו וכרגע זו בעיה כי אין כזה. רק אזכיר שכבר הייתה עונה שלמה של מירוצים אובאליים (ספארקו נאסקארט קאפ) שפורסמה ובסוף בוטלה כי המסלול בלטרון נסגר. ויש לי סקופ קטן – אמנם זה לא יהיה מירוץ אובאלי, אך בחודש יוני יערך מירוץ סיבולת 500 הקפות במסלול קארטינג בילו וכל הפרטים יפורסמו בקרוב."

אדרי מקפיד לרתום ספונסרים למפעל הקארטינג שלו, והשנה הצליח לרתום לכך את ממסי, נציגת ה FIA בישראל, והשנה הפרס הגדול עומד על נסיעת מבחן בפורמולה BMW בספרד (תיקון: הנסיעה תיערך במסלול באירופה וירון יעדכן על כך בהמשך הליגה…). "על הקשר עם ממסי אחראי חבר יקר של כולנו, בועז קורפל. אחרי פגישה אחת עם נשיא ממסי מר יצחק מילשטיין המיזם המשותף הפך לעובדה בשטח ונסגרו כל הפינות כולל הפרסים המכובדים. שיתוף הפעולה צפוי להתחזק גם לכיוונים חברתיים עליהם אנחנו עובדים היות וקארטינג מאפשר גם לילדים לנהוג בתנאים מבוקרים וללמוד תרבות נהיגה." למרות שרוב הנהגים באים כדי לנצח,  גם לפרסים יש חלק לא מבוטל בהצלחת הליגה השנה, כך נדמה לי, ונראה שירון מסכים. "כנהג אני יכול לומר שלנצחון יש טעם מתוק יותר מפרס, אבל מספיק נצחונות יעניקו לך גם את הסיפוק המיידי וגם את ההנאה מפרסים. השנה אגב הפרס הגדול יינתן למספר נהגים ראויים כדי לתמרץ את כולם להשקיע ולעולם לא להרים ידיים."

לצד נהגים ותיקים ומנוסים בליגה, ישנם נהגים חדשים בסבב. אדרי מספר על הפוטנציאל הרב שהוא רואה בנהגים: "אני רואה לא מעט נהגים חדשים שלוקחים את העניין ברצינות גמורה. רבים מהם גם עברו קורסים מתקדמים ומקפידים להגיע לכל אימון מרוכז ומירוץ. כאן המקום לספר כי יחד עם האקדמיה (לקארטינג – חברה המארגנת קורסי קארטינג, צ.ס) וטוני-קארט ברגע שנוכל נאפשר להם להתאמן באופן מסודר אם כפרס או בעלות סבירה." כאשר נשאל אדרי לשמות של נהגים חדשים שהצטרפו לליגה, הוא מספר: "השמות הראשונים שעולים לי לראש (בקיזוז השמות המוכרים כמובן) הם איילי קנויביקי, סרגיי אנדרייב, אדם פריימן ודורי דודסקו שמתמידים ומשתפרים ממירוץ למירוץ. ברוקיז יש את גיא דיאמנט ויבגני גייסינסקי שממש מכוון גבוה והילדים עידו כהן ואיילון לאופר. אני חייב לציין לטובה גם את הפרגון הגדול בדור החדש של הנהגים בינם ובין עצמם. יש לי התחושה שהישג של אחד הוא גם הישג של אחר וזה רק מוסיף יותר לערכם כבני אדם וספורטאים."

העונה חוצה כעת את קו השליש, לאחר מירוצים במסלולים בקריית אונו, נתניה וצומת ביל"ו. את הטבלה מובילים כיום הנהגים איציק שחר, עומר מנור ועומר גולדשטיין. בקטגוריית הרוקיז, מובילים גיא דיאמנט, יבגני גייסנסקי, ועמית ארד – נאחל להם ולכל הנהגים הצלחה בהמשך הליגה ובהמשך דרכם בספורט!

מובילי הטבלה מימין לשמאל:
עומר גולדשטיין, עומר מנור, איציק שחר.
צלם: הומברטו יעקב

מודעות פרסומת

4 Responses to “ליגת ממסי – ראיון מיוחד עם ירון אדרי לכבוד החג!”


  1. 1 אדם
    12 באפריל 2012 ב- 1:18 pm

    וואלה אהבתי ממש ראיון מוצלח רק שהבחנתי שיש קטע אחד שהוא פעמיים חחח אז לטיפולכם מלבד זה ממש נהניתי לקרוא
    ויותר מיזה באמת כל הכבוד לירון אדרי שבמהלך השנים לא התייאש והמשיך להנהיג ת'ליגה קדימה יישר כוח

  2. 3 אדם
    12 באפריל 2012 ב- 10:50 pm

    כמוך כמוני מקווה מאוד לגבי כל הנהגים, מה שכן העונה תיתן לי דחיפה ממש גדולה אפילו ענקית להיכנס לעולם המירוצים ולהגיע לרמות הגבוהות ביותר בעז"ה
    אז בהצלחה לכולם ונתראה כבר אם בארץ ואם בעולם כמובן על מסלולים חחח
    אה נ.ב. חג כשר ושמח ושבת שלום

  3. 4 דניאל
    23 באפריל 2012 ב- 2:19 pm

    אין מילים כדי להודות לירון ויוסף.
    בכל מירוץ הם משתדלים לעשות את המיטב, וגם כאשר צריך "לתת בראש" הם עושים זאת בחיוך ובהבנה.
    מי יתן והענף הזה רק ילך ויצמח, והכי חשוב שנחזק ונחבק את כל העושים והמשתתפים, אחרת סתם נירה
    לעצמנו ברגליים.

    הכתבה לכשעצמה, מצוינת. נהנתי לקרוא.


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: