29
אפר
12

מצפן לחץ האוויר – בעיות ופתרונות

לפעמים יש לנו מזל בחיים – אנחנו מגיעים למירוץ כשהקארט שלנו מכוון ומיושר, חלוקת המשקל שלו אידאלית למידותינו, הדיזות בקרבורטור מזריקות דלק במדויק ביחס ללחץ הברומטרי, הטמפרטורה והלחות באוויר, הדלק במיכל ואנחנו במצב רוח טוב. אבל בכל זאת, משהו לא עובד. הקארט זורק זנב, אולי מעדיף לפנות ישר, לא מגיב להיגוי או בכלל מחליק ומשתולל לכל עבר.

חוץ מזה, לא פעם אין לנו כלל זמן לתקן את הבעיות הללו דרך כיוונוני שילדה – אבל מי אמר שיש צורך בכך? ללחץ האוויר חשיבות קריטית בקביעת ההתנהגות של הקארט, והוא קל ופשוט לכיוונון. לחץ האוויר משפיע במידה רבה על שטח המגע של הצמיג עם המסלול, וכן על טמפרטורת הצמיג, כך שכל שינוי יכול לעזור לנו לשנות את ההתנהגות של הקארט. מצפן לחץ האוויר יכול לעזור לכם לשלוט בכללי האצבע לפיהם צריך לכוון את לחץ האוויר כדי לפתור בעיות שונות, והנה הוא לפניכם (תודות לכישורי ה powerpoint המפוקפקים שלי):

מצפן לחץ האוויר - בעיות ופתרונן. לחצו כדי להגדיל.

כל בעיה נמצאת באלכסון, והפתרון לה הוא נקיטת אחת או שתיים מהפעולות המקיפות אותה.

למשל, אם יש בעיית תת היגוי, ניתן לפתור זאת על הנמכת לחץ האוויר הקדמי והגבהת לחץ האוויר האחורי, שכן ככה נעביר את האחיזה קדימה וכך הקארט יגיב טוב יותר לפעולת ההגה.

בהצלחה!

מודעות פרסומת

2 Responses to “מצפן לחץ האוויר – בעיות ופתרונות”


  1. 1 אביב
    29 באפריל 2012 ב- 11:21 pm

    השימוש במצפן לא יפתור את הבעיה אלה רק יצור מיסוך מעליה.
    זה כמו לתת אקמול למישהו שיש לו חום, זה לא מטפל בבעיה אלה בסימפטום.
    אם הבעיה לא נובעת מלחץ אוויר לא תקין אז עדיף שלא לגעת בלחץ האוויר ולתקן את הבעיה האמיתית.
    מעבר ללחץ אוויר לא תקין כדי לפתור בעיה עלול להשאיר אותך עם קארט "כאילו" תקין אבל איטי יותר… קארט בשיאו כאשר הכל מכוון נכון.
    (לדוגמא, אם יש לך בעיה של היגוי יתר עקב בעיית כיוון פרונט ותוריד לחץ אוויר מאחורה כדי לפתור אותה, אז תקבל קארט יציב אבל איטי מכיוון ואתה "מורח" את הצמיגים על המסלול).

    • 29 באפריל 2012 ב- 11:33 pm

      השימוש המצפן מיועד לטפל בסימפטומים מתוך הנחה שהקארט מכוון כהלכה. נכון, הם עלולים להיות "מייקאפ" שמסתיר בעיות עמוקות יותר. אבל גם מייקאפ הוא פתרון מהיר וטוב לעומת שינויים ברוחה הסרנים או זוויות הציר הקדמי, במיוחד בפרק הזמן הקצר שעומד לרשותך במירוץ.


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: