09
ספט
12

כמה מילים על סוף עונת ליגת ממסי 2012

בשעה טובה ובתום 10 מירוצים מפרכים, הגענו לסוף עונת ליגת ממסי 2012, כשהמירוץ שחותם את האליפות התקיים במסלול קארטינג בילו. תמונת האליפות לפני המירוץ האחרון הייתה ברורה: צמד העומרים, מנור וגולדשטיין, היו במקום טוב בצמרת. אולם, מנור איבד את הסיכוי לאליפות חרף היותו מוביל בסכום הנקודות עקב פסילה במירוץ מספר שבע (שהיה רצוף אירועים בלתי ספורטיביים) והורדת מירוץ נוסף בעקבות התקנון. גולדשטיין לא ניצח אף מירוץ מתחילת העונה ובקיזוז מירוץ נותר מאחורי איציק שחר.

בעמדה נוחה זו, איציק שחר צריך היה לסיים את המירוץ ולא לעשות שום עבירה כדי להיות אלוף. נינוח למדי ומצויד בקסדה חדשה סוף סוף, הוא עמד במשימה. הוא נמנע מטעויות מיותרות ומאבקים קשים, ופשוט שייט בנינוחות למקום החמישי במירוץ שהבטיח לו את האליפות.

מי שציפה למצוא עקיפות מטורפות או התלהמות ומהומות הזכורות לנו ממירוצים קודמים, לא מצא אותם כאן היום, ואכן לא נרשמו למתבונן מבחוץ אירועים מיוחדים. עם זאת, נצפו בחלק מהזמן קרבות צמודים שניטשו בין צמד העומרים כשלבסוף גולדשטיין קוטף ניצחון ראשון העונה.

עומר גולדשטיין לפני הגמר

לאורך הגמר, מנור הוביל דבוקת נהגים שהכילה את דורי דודסקו (שהיה חמוש בצוות מעודדים) ודב לודמירסקי, צעיר המשתתפים בקטגוריות הפרו.

מימין לשמאל: מנור, גולדשטיין, דודסקו

צמד השוסטרים, ריקי פריקאו ורן רינקר (אלוף העונה שעבר) לא שיחזרו את הצלחותיהם לצערם הרב.

מימין לשמאל: פריקאו, רינקר

בקטגוריית הרוקיז ניצח איילון לאופר, אבל זה לא הפריע לגיא דיאמנט לקחת את האליפות מהמקום הרביעי והמכובד ולחגוג במסלול הבית שלו. דיאמנט עשה את המסלול ההפוך ואחרי שנים רבות של עבודה וניהול במסלולי קארטינג, הוא סוף סוף מתחרה וגם נהנה. בין שניהם הפרידו במירוץ זה עידו כהן וליאב דוד.

סיכום נקודות כולל של העונה מופיע באופן מפתיע דווקא באתר של יבואן OMP, באדיבות אביב בובטה. ניתן לצפות בה כאן

צפייה בנתונים אלה מספרים תמונה מעניינת: הליגה זכתה למספר משתתפים רב מאוד שמשחזר כמעט את ימי המירוצים במסלול אלפא קארטינג בלטרון. אפשר לזקוף זאת לזכות הגיוון הגיאוגרפי, הפרסים הנדיבים, קיום הליגה לאור היום (לפחות עד שליגת 2 פעימות המקצועית תצא מהמחתרת ותחזור לאור היום) ומשיכת גרעין חדש של נהגים בזכות חוגים המאורגנים ע"י מנהל הליגה.

מספר הנהגים שמתמידים, באופן יחסי, הוא קטן: 11 נהגים השתתפו ביותר מתשעה מירוצים בקטגוריית הפרו. מספר הנהגים שעונים על קריטריון זה בקטגוריית הרוקיז עומד על כחמישה בלבד.  יכול להיות שהגורם לכך הוא העלויות (עלות של למעלה מ 250 290 ש"ח למירוץ, אימונים וכו'), פיזור גיאוגרפי (חיפה-רחובות-קריית אונו-ירושלים) או השד יודע מה. ובכל זאת, 16 אנשים שמתמידים לאורך זמן הם משאב יקר בסצינת הקארטינג הקטנה שלנו וכולי תקווה שחלק מהמתמידים ימשיכו להתמיד ויתקדמו, וחלק מהנהגים המזדמנים למירוץ או שניים יחזרו לעונה שנייה או לליגה מקומית כלשהי.

הרבה מילים אפשר לומר על המתרחש בביצת הקארטינג בישראל, אבל בסופו של יום זוהי ליגת הלחם והחמאה וממנה יצמחו עוד נהגים. לא פלא שכיבדו אותנו בנוכחותם חנוך ניסני, נהג הפורמולה 1 הישראלי הראשון (והיחיד עד כה) ובנו רוי שעושה שמנסה ללכת בעקבותיו, חילקו את הגביעים למנצחי המירוץ וזרעו תקווה והשראה בקרב המשתתפים.

טקס הסיום יתקיים ביום רביעי בבית ציוני אמריקה ובו יחולקו הפרסים למנצחי העונה. בהצלחה לכולם ולהתראות במירוצים הבאים.

עדכון, 23:44: טקס הסיום הוא למוזמנים בלבד, מי שמעוניין לחלוק כבוד עם מקבלי הפרסים מוזמן ליצור קשר עם אמרכלי הליגה. כמו כן עדכנתי כמה נקודות מינוריות, ותודה למעירים ולמאירים!

מודעות פרסומת

0 Responses to “כמה מילים על סוף עונת ליגת ממסי 2012”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 816 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: