30
מרץ
13

מהיר ועצבני בים המלח – סרטים ממקצה הגמר

איך אפשר לסכם סופ"ש מלא בפעילות מוטורית במקום הכי נמוך בעולם? מכאן אפשר אך ורק להשתפר.

התחלתי בקבלת בשורה לא טובה מצד איש הצוות שלי שחלה ולא יכל להצטרף אלי. נמשיך בכך שהפנדה שלי התריעה התרעות שווא על בעיות במנוע בפאתי ים המלח – אני משער שמחשב המנוע לא שיער שהאוטו יכול לנסוע בגובה כזה, כי אותה התרעה קרתה בדיוק באותו המקום!

בכל אופן, אם נשים את כל הבירוקרטיה וההתנהלות של האירוע בצד (אולי בפוסט אחר), המירוץ הזה לא הלך לי טוב במיוחד.
זו הפעם הראשונה שנסעתי בקארט מאז המירוץ שהיה באמצע דצמבר 2012 בפתח תקווה, וזה התבטא בהמון מחלות ילדות שהיו יכולות להיפתר במהלך האימונים והרצת הקארט:
פיוז שלא אובטח כהלכה ופלאג שנשרף כתוצאה מכיוון קרבורטור לקוי הן בעיות שלא צריכות לקרות למי שיורד להתחרות. חוץ מזה, כושר הנהיגה שלי ותפיסת המסלול הם לא כמו פעם. אני כבר לא מתמודד על הפודיום כמו פעם בקטגוריית הימאהה – מדובר בעולם חדש ולא מוכר.
ובכל זאת, למרות כל הבעיות, לפחות את הגמר סיימתי בנסיעה ואפילו השתתפתי קצת בקרבות.

מצבו של חברי לקבוצה לאוניד אנדרייב נראה יחסית מבטיח, מאחר שלמרות משקל עודף ביחס למינימום הוא קבע זמנים תחרותיים ולחם בגבורה מול רן רינקר במקצה חצי הגמר על המקום השני. אולם למרבה הצער הזינוק לא הלך לא כל כך טוב ורינקר פשוט סגר לו את הדלת ושלח אותו הביתה עם הפגוש הקדמי בידיים, מילולית.

אחרי ההפסד הצורב, אפשר להתנחם בכך שלא הייתי צריך להמתין לגביע עוד כמה שעות ואפשר לחזור סוף סוף הביתה לישון 🙂

ובכל זאת, היה הרבה אקשן, כיף לראות את הקארט שלי נהוג בידי מיכאל שרלינג ומגיע לניצחון, את טל וייסמן נותן לו פייט ואת קטגוריית 125 הולכת וגדלה עם הזמן. אני מקווה שנמצא סוף סוף אכסניית קבע לקארטינג בה נוכל להתאמן באופן סדיר ולהתחרות ולא לנדוד לכל מיני מסלולים זמניים.

מודעות פרסומת

3 Responses to “מהיר ועצבני בים המלח – סרטים ממקצה הגמר”


  1. 1 דימה.
    3 באפריל 2013 ב- 2:49 pm

    אחלה סיקור. תודה.

    רציתי לשאול, כמה נהגים של 125 יש ומה הרמה לדעתך?
    האם ישנם נהגים חדשים טובים, או אותם פרצופים מוכרים?
    אפשר לקנות/לייבא קארט כזה ארצה? ואיפה אפשר לקנות?
    עושה רושם שזה לאט לאט מתפתח ותופס תאוצה. אני מקווה שאני לא משלה את עצמי.

    • 3 באפריל 2013 ב- 4:54 pm

      במירוץ האחרון השתתפו 9 נהגים. בארבעת המירוצים האחרונים השתתפו בסה"כ 12 נהגים, ויש עוד מספר נהגים שלא השתתפו בתחרויות. קשה לי לענות לגבי הרמה אז פשוט אומר כמה מילים ותשפוט בעצמך. כל מי שמתחרה כיום עבר בקטגוריית ימאהה (מלבד נהג או שניים), חלק התחרו בקטגוריית רוטקס כאשר עוד רצה כאן ב 2009/10. רוב מי שנוהג זכה בפודיומים ונצחונות בקטגוריות בהן נהג. מי שניסה להתחרות בחו"ל, בד"כ לא הגיע רחוק. בסופו של דבר הישגים בקארטינג הם תוצאה של אימונים בשטח ולראייה מי שהתאמן לפני המירוץ סיים מקדימה ומי שלא לא.

      רוב הנהגים הם פרצופים מוכרים – אף אחד לא נוחת משום מקום ומנצח. היחיד שמתקרב לזה הוא אולי איילי קנויביקי שהחל להתחרות השנה בקטגוריה הזו ללא ניסיון קודם בשתי פעימות (לפחות למיטב ידיעתי), אבל הוא התחרה כבר שנתיים במסגרת ליגות שאינן תחת חוק הספורט המוטורי והוא התאמן לפני המירוצים לא מעט הן בקארט 4 פעימות והן בקארט 2 פעימות.

      בהחלט ניתן לקנות או לייבא קארט כזה ארצה. הקארט צריך לעמוד בכללים הטכניים של התאחדות הקארטינג (בעיקרון קארטינג עם הומולוגציה ומנוע מרשימת המנועים). יש מספר יבואנים שעוסקים בכך (גלר מוטור ומוקי אדיב הוותיקים איתם אני עובד, ושני יבואנים חדשים – איגור מויזס וירון אדרי שהחלו לעבוד לאחרונה).

      מתפתח ותופס תאוצה? שוב, קשה לומר. הייתי רוצה לומר שכן, אבל אין סדרת מירוצים באופק, כל מירוץ בודד מאתגר מאוד להפקה ואין מסלול קבע בו ניתן לקיים מירוצים. צריך להיות אמיץ או בעל חזון כדי להיכנס לתחום כרגע.

  2. 3 דימה.
    4 באפריל 2013 ב- 8:57 am

    תודה על המידע. אני מתעניין בקשר לאחיין שלי שנהג במוסקווה ועלה ארצה לפני שנתיים.
    הוא היום בן 16-17(משהו כזה).
    אני אדבר עם אבא שלו ואפנה אותו לאנשים שכתבת כאן.

    תודה רבה.


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: