28
אוק
13

חדשות קארטינג לחודש אוקטובר מישראל ומחו"ל

היו לנו כמה אירועים מעניינים החודש אך מפאת מחסור בזמן, איחדתי כמה פוסטים פוטנציאלים לכדי אחד:
* ביום שישי ה 11/10 התכנסו להם 11 נהגי קארטינג למירוץ במנחת פיק ברמת הגולן.  המירוץ הופק ע"י חברת קרוס קאונטרי כאשר המנחת מנוצל לקיום מספר אירועים: דריפט וקארטינג ביום שישי ומירוץ דראג למחרת. כאשר ברקע מנסות התאחדויות הספורט המוטורי לקיים אירועים כדי לבסס את עצמן, קיומו של המירוץ היה לוטה בערפל במשך זמן מה, ואפילו היה בסכנת ביטול עקב איומי שביתה שנשקפו מצד שירותי הכבאות. נסיבות אלו והמרחק הרב תרמו למיעוט המשתתפים, אולם מי שבא הופתע לגלות שלמרות מיעוט המשתתפים ישנה רוח תחרותית מאוד: ארבעה יצרני מנועים בקטוגריית 125, פער גילים נרחב בין צעיר המשתתפים לזקן המשתתפים (איגור מויז'ס שחגג למחרת יום הולדת), ובעיקר – מתח באוויר.
במירוץ בקטגוריית הימאהה מיכאל שרלינג שלט ללא עוררין כשאחריו מסיימים סופי גולן וחן שריקי בקרב צמוד על המקום השני.

מירוץ פיק 2013, פודיום ימאהה

בקטגוריית ה 125 היו לא מעט דרמות כאשר אור הירבי קבע זמנים מצויינים בדירוג אך תאונה גרמה לאביו טימו ולצוות רוטקס להתעסק בעיקר בתיקון הקארט, ולמרבה הצער הוא לא הצליח לסיים הקפה אחת במקצה הגמר.
דביר בלנגה ניצל זאת היטב כאשר פתח פער גדול וניצח בפער ניכר. קרבות קשים ועיקשים היו על שאר המקומות וכללו תאונה בין רן רינקר לאיילי קנויביקי, שהובילה לפרישה של רינקר ופסילה של קנויביקי. אדר מלמד ניסה לעקוף את איגור מויז'ס אך הסתחרר באחד השיקיינים, ניסה להדביק את הפער בינו לבין מויז'ס, ולרגעים נראה שהוא מתקרב למויז'ס, אך הזמן לא הספיק לו.
בסופו של דבר היה פודיום מגוון עם ייצוג לשלושה סוגי מנועים אך עם שלושה נהגים בלבד ששרדו את המקצה.

מירוץ פיק 2013, פודיום 125
לחצו כאן לתוצאות המירוץ המלאות.

במבט לאחור, אני מקווה שלא נצטרך לכתת רגלינו לקצוות הארץ (אילת, ים המלח, פיק) כדי לקיים מירוצים. אין ספק שהיערכות למירוץ בתוואי זמני עולה כסף רב הן למארגנים והן לנהגים. למרות שמדובר בפתרון זמני כדי לתת רצף של פעילות, אנחנו מאבדים נהגים ורק המשוגעים לדבר מצליחים לשרוד. אני מקווה שנוכל לשנות במקצת את קטגוריית הימאהה שתאפשר למתחילים וצעירים להצטרף אליה, וכשיהיו מוכנים יעברו לקטגוריית ה 125 היקרה יותר.

* שני נהגי קבוצת טוני קארט ישראל, רן רינקר ואדר מלמד, המריאו  לאליפות העולם של יצרנית המנועים Vortex. האליפות התקיימה במסלול המפורסם בלונאטו שבצפון איטליה. השניים התחרו בקטגוריית Super Rok ואם אינני טועה זוהי הנסיעה הראשונה שלהם באירוע כזה.
למרבה הצער השניים לא הצליחו לעלות למקצה הגמר כאשר רינקר סיים במקום ה 25 ומלמד במקום ב 29 בקבוצה השנייה מתוך שתי קבוצות בקטגוריה זו. מצער אך לא מפתיע שכן אין לשניים ניסיון רב בנהיגה עם מנוע זה, ואפשר להתנחם בכך שסיימו את המירוץ בנסיעה. הופעה ראשונה ומכובדת לישראלים במסגרת בינלאומית זו, ובכך הם מצטרפים ליואב גולדבוים, ירין שטרן ואלעד קורן שייצגו את ישראל במירוץ בינלאומי בקטגוריה סגורה – במקרה שלהם, רוטקס. יש לציין את ירון אדרי שעושה עבודת יח"צ אינטנסיבית עם עדכונים שוטפים לגבי המירוץ והפעילות ומתמקד בטיפוח צמד נהגיו.

טוני קארט ישראל - באיטליה
* מסתבר שבמהלך אוקטובר התקיים מכרז בנוגע להשתתפות נהגי קארטינג בחו"ל. אני שמעתי על המכרז בשלב מאוחר יחסית (כנראה מדי). אם נשים בצד את עיתוי המכרז ותנאיו (למה צריך להיות עוסק פטור/מורשה/חברה בע"מ כדי להציע הצעה?) ואת הרכילות הנלווה, מתגלה שוב מצבו העגום של הספורט המוטורי בארץ. רבים מנהגי הקארטינג בארץ וחובבי הנהיגה הספורטיבית בכלל מכתתים רגליהם לניכר על מנת שיוכלו להתחרות בצורה מקצועית על מסלולים איכותיים מול כמות נכבדה של נהגים. למעשה, מבין 11 הנהגים שהתייצבו למירוץ במנחת פיק, שישה לפחות התחרו בחו"ל. עם מיעוט אופציות האימונים והתחרויות בישראל, אני מבין את הצורך שלהם להתמקצע ואולי את הכוונה של משרד הספורט לעודד אותם, אבל נראה לי שהענף הולך לכיוון לא טוב בדומה לענפי נישה אחרים כמו אתלטיקה קלה בהם נאלצים להשקיע בספורטאי אחד או שניים כדי להביא להם מתחרים מחו"ל או לשלוח אותם לתחרויות בחו"ל, כי אין להם תחרות בארץ. טיפוח כשרונות הוא דבר חשוב, אבל בהתחשב בכך שכל הנהגים המקצועיים בארץ הם פחות או יותר ברמת מועדון בריטי, קשה לי לדמיין כיצד ההתמקצעות שלהם בחו"ל תחלחל לשכבת החובבים והסמי-מקצועיים בארץ בהיעדר תשתית קבע למירוצים.
* החודש התקיימה גם אליפות העולם בקטגוריית IAME X30 בליון, צרפת.
זוכה קטגוריית המאסטרס, פרדריק בלין ניצח מה שהיה נראה כמו ניצחון הירואי. אולם, נצחונו נשלל ממנו עקב עבירה טכנית: הוא עצר מיד לאחר שחצה את קו הסיום, יצא מהקארט וחגג – אולם הדבר אסור לפי כללי המירוצים שכן מותר לעצור את הקארט רק במקרה תקלה או כח עליון. מה הייתם עושים לו הייתם השופטים? צפו וחישבו:

(למקור הידיעה, בצרפתית…)

נ.ב: המקרה קצת מזכיר את מה שהיה גמור רוטקס בשנת 2010…


ראו בעצמכם וחישבו, מה הייתם עושים.

מודעות פרסומת

0 Responses to “חדשות קארטינג לחודש אוקטובר מישראל ומחו"ל”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: