16
יונ
14

סיכום סוף השבוע של מירוצי ה CIK, גנק, בלגיה

אנדראה דלה מקבוצת CRG מנצח מעמדת הפול בקטגוריית KZ2. מקור: CIK-FIA

אנדראה דלה מקבוצת CRG מנצח מעמדת הפול בקטגוריית KZ2. מקור: CIK-FIA

 

סוף שבוע מלא במירוצים היה לנו בגנק בבלגיה. לצערנו הרב הנורמה באירופה היא לקיים את המירוצים ביום ראשון בצהריים בזמן שרובנו עובדים או לומדים, כך שלמרות שקיימת האפשרות לצפות במירוצים באינטרנט, לרוב זה לא אפשרי. למרות זאת, הצצתי במירוצים במהלך הפסקת הצהריים שלי וכנראה אעשה השלמה ברגע שיעלו גם כן ליוטיוב. המוטיב המרכזי שראיתי בהם הוא הקלות הבלתי נסבלת של תאונות המירוצים שקרו והכריעו את זהות השלישיה המובילה.

ראשית אציין את גמר הסיבוב הראשון בגביע האקדמיה של ה CIK. הנקודה הישראלית במירוץ זה הייתה השתתפותם של עידו כהן וסופי גולן. השניים לא עלו לגמר וסיימו במקום ה 40 ו ה43 בהתאמה מתוך 49. לפחות הם סיימו לפני הנהג היווני, אולי הם יפגשו אותו בפעם הבאה שיסעו להתחרות ביוון? 34 המאושרים שעלו לגמר השתמשו בציוד זהה – שילדה, מנוע, צמיגים וחליפות. קשה מאוד להבדיל ביניהם על המסלול כאשר רק הקסדות ושם המדינה על החליפה מאפשרים להבדיל ביניהם. גולת הכותרת של האקדמיה – "Action for road safety", העלתה בי חיוך כאשר ראיתי את ערימת הקארטים שנערמת בזינוק. המירוץ דווקא היה מעניין ולאחר הרבה עקיפות ותהפוכות ניצח הנהג היפני מסטושי אוטה. אגב, על המסלול היו נערות מספרד, נורווגיה ולוקסמבורג, כאשר הנהגת הלוקסמבורגית עשתה קצת בלאגן בזינוק וקיבלה ענישה של 10 שניות.

קטגוריית ה KZ2 נתנה גם היא מאבקים יפים אבל הכוכב האמיתי היה אנדראה דאלה מקבוצת CRG שעם סגנון הנהיגה המיוחד שלו (הטייה חריפה של הגוף נגד כיוון הפנייה) ניצח בפער ניכר. דאלה גם קבע את הזמן הטוב ביותר, שהיה אף יותר טוב מזה שנקבע בקטגורייה הבכירה ביותר – KZ! ראויים לציון גם נהגי קבוצות אנרג'י ו GP שטיפסו מקומות רבים (24 ו 19 בהתאמה) במהלך הגמר.

בקטגוריית ה KF ניצח ניקלאס נילסן הדני. גם כאן היו הרבה תהפוכות בשלישיה המובילה. הניצחון של הדני לא היה מובן מאליו לאור חילופי מקומות תכופים בינו לבין קאלום אילוט ולנדו נוריס הבריטים. נוריס הוביל חלק ניכר מהמירוץ אבל פרש (כנראה בגלל סיבה טכנית…)

מקס ורשטפן, זוכה אליפות KZ בשנת 2013 עבר לנהיגת מכוניות בפורמולה 3 והשאיר את הזירה לאלופים בדימוס כמו ג'ונתן תונון, דויד פורה, ארנו קוזלינסקי, באס לאמרס ועוד. משחק הכיסאות הוא כל כך אינטנסיבי שקשה לי לעקוב: נהגים של טוני ב CRG, נהגים של CRG בפראגה, נהגים של PCR ב Intrepid וכו'. מה שבטוח זה שכולם מוכשרים וכולם התמקמו יפה בקידמת הגריד.

המאורע החשוב של האירוע לדעתי היה ההתנגשות המאסיבית של קוזלינסקי בתונון. התנגשות זו העיפה את תונון הרחק לאחור. הוא יכול להתנחם בכך שלמרות שקוזלינסקי התאושש מהר, הוא נאלץ לפרוש כמה הקפות לאחר מכן. המרוויח העיקרי היה מרקו ארדיגו שלא היה צריך להתמודד עם איומים מאחור. גם במירוץ הזה היו הרבה נהגים שהרוויח הרבה מקומות מירכתי הגריד, כמו באס לאמרס (שעבר לקבוצת Formula K) שעלה למקום ה 8 מהמקום ה 30 ואחריו מסימו אסטו (מקבוצת Goldkart שעשתה קאמבק) שעלה למקום התשיעי מהמקום ה 28…

כמה תהיות לסיכום האירוע:

Action for road safety – נראה לי כמו מילים ריקות לאור ריבוי התאונות שלדעתי הן באשמת הנהגים. התאונות נחשבות הרבה פעמים כמו תאונות מירוץ ואין ענישה מתאימה. מעניין אם ההומולגציה החדשה לפגוש הקדמי הנתיק שנשקלת בימינו תעשה משהו (אולי אכתוב על כך בנפרד בהזדמנות).

KZ, KZ2, KF – בשביל מה זה טוב? הזמן הכי טוב היה דווקא בקטגוריית KZ2, שההבדל הטכני בינה לבין KZ זניח (אופציה להעברת הילוכים אלקטרונית ב KZ לעומת ידנית ב KZ2, אופציה לשימוש בצמיגים מעט קשים יותר ב KZ2). חשבתי לתומי שאולי מדובר בקטע של קבוצת יצרן אל מול נהגים פרטיים, אבל אפשר לראות את שני סוגי הנהגים בשתי הקטגוריות. זאת ועוד, רוב היצרנים היום לא משקיעים בקטגוריית ה KF שנחשבת לכישלון שיווקי. מעטים הנהגים שיכולים להתמודד בקטגוריה זו בגלל העלויות הגבוהות שלה (שקרובות אם לא עולות על אלו של KZ). לפיכך, הכוכב האמיתי בסבב זה היה המירוץ בקטגוריית KZ2 שהיה הכי עתיר משתתפים ונתן הצגה טובה .

בכל אופן, אני מקווה שיהיה לי כח וחשק לסקר את הסבבים הבאים כפי שסיקרתי את הסבב הנוכחי, המירוצים היו מעניינים מאוד ואעדכן אתכם כשיעלה הוידאו לצפיה חוזרת ממירוצי הגמר!

מודעות פרסומת

0 Responses to “סיכום סוף השבוע של מירוצי ה CIK, גנק, בלגיה”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 816 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: