27
נוב
14

קול קורא של רשות הספורט להקמת מסלול נהיגה ספורטיבי

נתקלתי היום בכתבה באתר וואלה המספרת על קול קורא של הרשות לנהיגה ספורטיבית לרשויות המקומיות בנוגע להקמת מסלול נהיגה ספורטיבית. לאחר נבירה באתר הרשות, מצאתי את הקול הקורא.

אז קודם כל, ברכות לרשות. באיחור של כמה שנים טובות מתחילים בניסיון להקים תשתית שתאפשר קיום של ספורט, ולא רק מירוצים במקומות ארעיים. על הדרך, מתמרצים את פיתוח הנגב והגליל – איזה יופי. כאשר לוקחים בחשבון שקילומטר אספלט סלול עולה בערך מיליון שקל, התמיכה מאפשרת סלילה של מסלול יפה עם פיטס כבוש ואפילו עודף למתקנים.

רוב הפרטים השטחיים מופיעים כבר בכתבה בוואלה, אבל כשקוראים שוב את הכתבה ואת הקול הקורא, הקול הסקפטי שבי מהדהד.

המסלול אמור לשמש לכאורה את כל הענפים – מכוניות, אופנועים וקארטינג. מהם הקריטריונים הבסיסיים בהם אמור לעמוד מסלול?

רוחב המסלול המינימלי המבוקש הוא 10 מטר ואורכו המינימלי הוא 1.5 ק"מ. אם נלך לפי כללי ה CIK המחמירים ביותר, רוחב מסלול קארטינג הוא בטווח 7-12 מטר ואורכו בטווח 800-1700 מטר, או 2500 מטר לקארטינג עם הילוכים. כללי מסלול של התאחדויות לאומיות בדרך כלל פחות מחמירים ודורשים אורך קצר יותר ורוחב שיכול להיות גם 6 מטר. כלומר, תנאי הסף מבטיחים מסלול נפלא לקארטינג. לעומת זאת, כללי ה FIA מציינים כי רוחב מסלול לא יפחת מ 12 מטר, ובגריד לא יפחת מ 15 מטר. לגבי האורך, שזו התלונה החוזרת ונשנית בתגובות לכתבה, אפשר להקל: למרות שהאורך המינימלי עומד על 2 ק"מ, ההתאחדות המקומית יכולה לתת את דעתה בנושא ולהקל בכך. עם זאת, יש לכך השלכות על סוג הפעילות הנעשה במסלול, ובוודאי לגבי העניין שתייצר תחרות על מסלול שכזה. באופנועים העניין מסתבך, אבל אם ניקח את תחום הסופרמוטו למשל, לפי כללי FIM אורך המסלול חייב להיות לנוע בין 800 מטר ל 1750 מטר, אם כי ניתן לחרוג מכך.

עולה אם כך החשש מפני מקרה של "תפסת מרובה לא תפסת" – הקמת מתקן שמצד אחד לא מספק את נהגי המכוניות מבחינת סטנדרטים ועניין, ומאידך מתקן שחורג מגבולות הגודל של מסלול אופנועים וקארטינג. הבעייה כמובן יכולה להיפתר על ידי חלוקה למקטעים, כפי שמצויין בקול הקורא, אבל בשטח הנתון תידרש יצירתיות רבה מצד המתכננים כדי לעמוד בכך.

ובכל זאת, אין עד היום מסלול מאושר בישראל וצריך להתחיל במשהו. אז איך בוחרים את ההצעה הזוכה?

כאן נכנסות לפעולה אמות המידה לפיהן תיבחר ההצעה: עד 20 נקודות לפי התאמת המסלול לענפי הספורט השונים. כיצד יחליטו האם מסלול שאידאלי לקארטינג ואופנועים ינוקד לעומת מסלול שמתאים להרבה ענפים אך בקושי, זה לא מפורט בקול הקורא. כמו כן, 2 נקודות יינתנו בעד כל שנת ניסיון (?!?) ועוד 5 נקודות בעבור כל פרויקט של הקמת מסלול. האם מישהו שתכנן את מסלול נחשונים לפני 20 שנה נחשב כבעל 20 שנות ניסיון? האם מישהו שתכנן 10 מסלולים ארעיים עדיף על פני מישהו שתכנן 5 מסלולי קבע? אני לא מבין.

בקיצור, אתם מבינים את התמונה – לא קל להקים מסלול שיענה על צרכי כל הענפים, ועוד יותר קשה להבין כיצד תיבחר ההצעה הזוכה. כאשר תנאי הסף הוא שהמסלול יהיה על שטח בן 50 דונם כולל הכל, יהיה לדעתי קשה לקיים מסלול שגם יעמוד בתנאי הסף של האורך וגם יאפשר הקמת מתקנים ניאותים למספר סביר של מתחרים.

ובכל זאת, למרות שיש כאן פוטנציאל לסחבת בירוקרטית ותקלות ניהוליות, אני אשמח מאוד ביום שאוכל לנהוג במסלול כזה.

מי מקוראי הבלוג יענה לקול הקורא??? 🙂

בנימה זו אציין שאולי הגיע הזמן סוף סוף להכשיר את מסלול הקבע היחיד שעומד על תילו בישראל, בלב הארץ ומקרב יהודים וערבים זה לזה בעל כורחם.

מסלול כוכב יאיר מהאוויר (תמונה: ברק גולדפינגר)

מסלול כוכב יאיר מהאוויר (תמונה: ברק גולדפינגר)

 

מודעות פרסומת

0 Responses to “קול קורא של רשות הספורט להקמת מסלול נהיגה ספורטיבי”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 807 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: