06
ספט
16

עייפים אך מרוצים – מרוץ 4 באליפות ישראל בקארטינג 2016

שלום לכולם,

אחרי מרוץ קיץ שהחזיר אותנו לכושר, התקיים בסופ״ש האחרון מרוץ 4 באליפות ישראל בקארטינג. המרוץ המסמל את סוף המחצית הראשונה של העונה התאפיין בשיפור ברמת המרוצים, הפקת לקחים מארועים קודמים, ובאופן כללי פחות תקריות לא נעימות.

במרוץ זה נכנסה לראשונה שיטת ניקוד עונשין שמטרתה להרתיע מפני עבירות – הן על המסלול והן מחוצה לו. עבירות גוררות עונש מצטבר, כך שנהג שמתחרה על אליפות לא ירצה להסתכן בהרחקה, ונהג ש״מקריב״ את עצמו למען נהג אחר לא ירצה לעשות כך כי גם הוא יורחק בסופו של דבר.

בקטגוריית המיני/קאדט התייצבו 6 נהגים, קרוב לשיא שנקבע במרוץ קיץ (7 נהגים). אלון גבאי (25, tonykart/mini rok) , אריאל אלקין (22, top kart/comer) ורני דוד (14, dr kart/rotax mini) קבעו את הזמנים המהירים ביותר במוקדמות, אך בחצי הגמר התקשו הנהגים לסיים את הקפת החימום בצורה שתאפשר זינוק, דבר שאילץ עצירה, הסבר וניסיונות חוזרים ונשנים. בסופו של דבר אלקין הורחק מהמקצה עקב אי עמידה במקום הזינוק וזינוק מוקדם, דבר מאכזב למדי בהתחשב בנסיונו הרב  יחסית במרוצים. בהמשך לא עלה לגמר עקב חילוקי דעות שהתגלעו בנוגע לזינוק המוקדם, וחבל שכך התפתחו הדברים – הוא כל כך מהיר שהיה יכול לנצח גם אם היה מזנק מהמקום האחרון לדעתי. אני מקווה בשבילו שהדבר לא יעלה לו באליפות.

בגמר גבאי הוביל יחסית בביטחה והשאיר את רני דוד להתחרות עם בן פרנקל (95, tony kart/mini rok) ורומן ברנר (8, praga/comer). הקרבות ביניהם היו מותחים מאוד עם עקיפות לא מעטות. תקלה טכנית הותירה את גבאי המתוסכל באמצע הישורת ללא יכולת להמשיך, ולבסוף רני דוד נטל את ההובלה וניצח את הירוץ.

במקצה המשותף למאסטרים 125 וימאהה אני חושב שאני רשמתי את רוב הדרמות: בחצי הגמר ניסיתי לעקוף את דוד אלכסנדרוב (17) ואחרי כמה הקפות פגעתי עם הגלגל הקדמי השמאלי שלי בפגוש האחורי של אלכסנדרוב – דבר שנגמר בפנצ׳ר ואילץ אותי לפרוש.

לגמר עלו המאסטרים בסדר הבא: גיא אמודי (10, tonykart/rok gp), לאוניד אנדרייב (crg/prd galaxy), מרק קרייצ׳מן (811, praga/iame x30), ויבגני איבשין (813, praga/iame x30).

קטגוריית הימאהה הצטרפה בסדר הבא: דוד אלכסנדרוב (17,sq), מרט מליס (11,crg) וציון סופר (45, sq).

במהלך הגמר אנדרייב רדף אחרי אמודי אך הלא הצליח לעקוף אחרי שאמודי פתח פער, ואיבשין עקף את קרייצ׳מן, שלבסוף נאבק באלכסנדרוב. הבדלי האופי בין הקטגוריות השונות התבטאו היטב בקרב ביניהם: אלכסנדרוב תקף בחלקים הטכניים ואילו קרייצ׳מן ברח בישורות. מליס המהיר, שעקף את אלכנסדרוב בזינוק, לחץ חזק מדי והסתבסב בפניה קריטית, ואילו אני התקרבתי לאלכסנדרוב וקרייצ׳מן והצלחתי לעקוף את אלכסנדרוב בסיום.

במהלך מרוצי קטגוריית סניור (וג׳וניור) 125 הייתי בעיקר עסוק בלסדר את הקארט שלי – להחליף גלגל שיניים ולהחליף את הגלגל המפונצ׳ר, דבר שהפריע לי מעט לראות את מקצי המוקדמות וחצי הגמר.

— לחצי הגמר עלו אור הירבי (65, dr kart/rotax max), אריאל לוי (75, tonykart/rok gp) ורועי מיוחס (18, tonykart/rok gp) ראשונים. ידידי היקר מיכאל שרלינג (1, crg/prd galaxy) דורג רק במקום השישי, אך הזמן שדירג אותו  גבוה בהרבה ממה שנמדד במכשיריו האישיים. אכן, הבעיות שקרו במהלך המקצה במערכת הזמנים פגעה בחלק מהנהגים ועזרה לאחרים.

בכל אופן, לוי לא זינק בחצי הגמר עקב תקלה טכנית ואילו בלנגה (24, haase/rotax max) ופרץ (46, tonykart/rok gp) לא סיימו את המקצב.

הגמר התחיל מאוחר בערב בעקבות התקלות במערכת מדידת הזמן. הירבי התחיל ראשון, אחריו דורגו מיוחס ואדר מלמד (5, tonykart/rok gp). בזינוק איבד הירבי 4 מקומות בזמן שאחרים עקפו אותו – לא הצלחתי לראות אם היה זינוק מוקדם או לא, אבל באופן כללי הנהג הממוקם בעמדה הראשונה יוצא לאט מאוד מהפרסה לפני הישורת מה שעלול להקנות יתרון כלשהו לנהג במקום שני השומר על מקומו החוקי אך צובר מומנטום כלשהו לפני שמגיעים לפס הצהוב.

בכל אופן, מרגע זה הירבי מנסה להילחם בחזרה על ההובלה, אך אדר מלמד יושב כמו בונקר ומאפשר לחבריו לקבוצה לברוח קדימה. הקרב בין הירבי למלמד היה די כואב עם מגעים לא מעטים. ראיתי נגיעות קטנות של הירבי בפגוש האחורי של מלמד בפניית האינפילד שמאלה, אבל אני לא חושב שזה פגע במלמד כמו שזה פגע בהירבי עצמו. לבסוף הירבי הצליח להוביל על מלמד בפנייה הסוחפת ימינה אחרי הישורת, אבל מגע בינו למלמד הסתיים בכך שהירבי הסתובב ב 90 מעלות בזמן שמלמד דוחף אותו, והזוכה העיקרי מכך היה מיכאל שרלינג שעקף את שניהם. הירבי לא התייאש והמשיך לרדוף אחרי שרלינג, שבשלב מסויים איבד שליטה ואיבד מקומות.

המרוץ הסתיים בנצחונו של מיוחס, אחריו הירבי ובמקום השלישי אריאל לוי שניצל את כל הבלאגן וטיפס מירכתי הגריד.

בנימה אישית, שמחתי לארח כמה מקוראי הבלוג בפיטס, וחבל שלא יצא לי לבלות איתם יותר זמן ולספר להם איך להיכנס לתחום – אני מבטיח להרחיב בנושא בקרוב.

תודה לאיגור גלר, דריה קוגלר שתמיד עוזרת, לחברים בקטגוריית ימאהה, למשפחה שלי ובאופן כללי לכל בעלי התפקידים והנוכחים שהפכו את היום הזה לאפשרי!

מודעות פרסומת

0 Responses to “עייפים אך מרוצים – מרוץ 4 באליפות ישראל בקארטינג 2016”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 816 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: