07
ינו
18

2017 – שנת המהפך בספורט המוטורי

 

בשישי האחרון עלתה כתבה במגזין כאן כתבה על שנת המהפך בספורט המוטורי. אתם מוזמנים לצפות בה כאן:

אני באופן אישי לא כל כך יודע מה לומר לגבי כל ענפי הספורט המוטורי, אני יכול לומר שבענף הקארטינג די נשארנו במקום: 7 מרוצים בעונה (גביע החורף ועונה בת 6 מרוצים) לעומת 9 (גביע קיץ ועונה בת 8 מרוצים) ב 2016, 30 מתחרים  לעומת 38 ב 2016 הם סימן לא טוב.

נעצבתי לשמוע כמה דברים, חלקם נכונים וחלקים לא מדוייקים במיוחד לגבי תמיכת המדינה בספורט המוטורי. הפעילות במצב הנוכחי לא הייתה יכולה להתקיים ללא תמיכת המדינה. אפשר לומר שמדובר במצב של ביצה ותרנגולת, כלומר הייתה פעילות עוד לפני חוק הספורט המוטורי אך ללא תמיכת המדינה, אך לא ברמה הנהוגה כיום: מסלולים מסודרים, ביטוח בחסות המדינה, תמיכה לספורטאים וכו׳. ברור שהמצב רחוק מלהיות משביע רצון וייתכן והספורטאים והעסקנים היו מגיעים למצב הזה בכוחות עצמם, אבל במצב הנתון אנו תלויים לחלוטין בחסדי המדינה ולו בשביל אישור המסלולים והביטוח. מסלול בית שאן הוא הראשון שהצליח לקום ללא תמיכה כספית ישירה מהמדינה (אפשר לומר שזוכה בעקיפין בעקבות קיום מרוצים עם תמיכה המדינה), ומסלול ערד לא היה קם ללא מימון המשרד לפיתוח הנגב והגליל…

בנוסף, עוד משהו שצרם לי היה לשמוע את הכתב אומר שאלון דאי לא קיבל שום תמיכה מצד המדינה, דבר שאמנם היה נכון לאורך רוב הקריירה שלו אבל בכל זאת חתן פרס השרה לשנת 2015 היה אסיר תודה הן מבחינה סמלית והן מבחינה כספית, אפילו אם מדובר בסכום סמלי של 19000 ש״ח שבקושי מכסה נסיעת מבחן בחו״ל.

שמחתי לראות את אריאל אלקין מתארח בכתבה בזמן שהוא בודק לראשונה את מסלול ערד אליו רבים מנהגי הקארטינג לוטשים עין. כיום הם בני בית במסלול בית שאן ואריאל מנצח בפער את שאר המתחרים . הגיחות התכופות לחו״ל ניכרות ביכולותיו (וגם באלו של אריאל לוי…), אולם גם אם יהיה מסלול גדול יותר עדיין יהיה צריך לפתור את הבעיה הכספית של רוב המתחרים: יום אימון עולה לכל הפחות 1000 ש״ח, אם לא יותר. כמובן שאפשר להתפשר על מנוע וצמיגים אולם לספורטאי שפוזל להישגים בחו״ל אין ברירה אלא להתאמן והרבה ולמרבה הצער כשהמדינה צריכה להחליט במי לתמוך וכיצד, הספורטאים האינדיבידואלים ובהם נהגי המירוצים נמצאים בבעיה.

אני בכל זאת מקווה שעם הפיכת ישראל למרכז פיתוח בתחום טכנולוגיות הרכב החכם, ייתכן וימצאו ספונסרים לענף ושנת 2018 תמשיך את המגמה ויימצא פתרון בר קיימא לנהגים שהפרוטה אינה מצויה בכיסם.

 

מודעות פרסומת

0 Responses to “2017 – שנת המהפך בספורט המוטורי”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


בלוג על קארטינג, קרטינג, ספורט מוטורי ועוד.

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות האימייל.

הצטרפו אל 820 שכבר עוקבים אחריו

ארכיון הבלוג


%d בלוגרים אהבו את זה: